As well as the magnitude of the physical capital, the quality of the human capital has a significant effect on the economic development of countries. One of the most important factor that determines the quality of the human capital is education. Education contributes considerably to economic growth and development through high quality human capital. The Turkish educational system has qualitative and quantitative problems both at the higher education level and at pre-higher education levels. Unless rational solutions are generated to the chronic problems of the education, it dosen’t seem possible to achieve a sustainable development in Turkey.
Ülkelerin İktisadi gelişmeleri üzerinde; fiziki faktör donanımlarının büyüklüğü kadar beşeri sermaye faktörünün niteliğinin de çok büyük bir etkisi vardır. Beşeri sermayenin niteliğini belirleyen değişkenlerden birisi de eğitimdir. Eğitim, ülkelerin sahip oldukları beşeri sermayenin kalitesini yükselterek, iktisadi büyüme-kalkınma üzerinde güçlü katkılar sağlamaktadır. Türk eğitim sistemi, hem yükseköğretim öncesi eğitim düzeylerinde hem de yükseköğretim düzeyinde ciddi nicel ve nitel sorunlar taşımaktadır. Türkiye’nin kronikleşmiş eğitim sorunlarına akılcı çözümler üretilmeksizin, sürdürülebilir bir kalkınmayı gerçekleştirebil-mesi mümkün gözükmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.