BibTex RIS Kaynak Göster

Education: The Problem Threatening of Economic Development in Turkey

Yıl 2003, Cilt: 21 Sayı: 2, 109 - 137, 01.12.2003

Öz

As well as the magnitude of the physical capital, the quality of the human capital has a significant effect on the economic development of countries. One of the most important factor that determines the quality of the human capital is education. Education contributes considerably to economic growth and development through high quality human capital. The Turkish educational system has qualitative and quantitative problems both at the higher education level and at pre-higher education levels. Unless rational solutions are generated to the chronic problems of the education, it dosen’t seem possible to achieve a sustainable development in Turkey.

TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM

Yıl 2003, Cilt: 21 Sayı: 2, 109 - 137, 01.12.2003

Öz

Ülkelerin İktisadi gelişmeleri üzerinde; fiziki faktör donanımlarının büyüklüğü kadar beşeri sermaye faktörünün niteliğinin de çok büyük bir etkisi vardır. Beşeri sermayenin niteliğini belirleyen değişkenlerden birisi de eğitimdir. Eğitim, ülkelerin sahip oldukları beşeri sermayenin kalitesini yükselterek, iktisadi büyüme-kalkınma üzerinde güçlü katkılar sağlamaktadır. Türk eğitim sistemi, hem yükseköğretim öncesi eğitim düzeylerinde hem de yükseköğretim düzeyinde ciddi nicel ve nitel sorunlar taşımaktadır. Türkiye’nin kronikleşmiş eğitim sorunlarına akılcı çözümler üretilmeksizin, sürdürülebilir bir kalkınmayı gerçekleştirebil-mesi mümkün gözükmemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Selçuk Cingi Bu kişi benim

M. Cahit Güran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cingi, S., & Güran, M. C. (2003). TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 109-137.
AMA Cingi S, Güran MC. TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2003;21(2):109-137.
Chicago Cingi, Selçuk, ve M. Cahit Güran. “TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21, sy. 2 (Aralık 2003): 109-37.
EndNote Cingi S, Güran MC (01 Aralık 2003) TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 2 109–137.
IEEE S. Cingi ve M. C. Güran, “TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, ss. 109–137, 2003.
ISNAD Cingi, Selçuk - Güran, M. Cahit. “TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21/2 (Aralık 2003), 109-137.
JAMA Cingi S, Güran MC. TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2003;21:109–137.
MLA Cingi, Selçuk ve M. Cahit Güran. “TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, 2003, ss. 109-37.
Vancouver Cingi S, Güran MC. TÜRKİYE’DE İKTİSADİ KALKINMAYI TEHDİT EDEN SORUN: EĞİTİM. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2003;21(2):109-37.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.