BibTex RIS Kaynak Göster

The Success Conditions of Public Relations in Crisis Management

Yıl 2002, Cilt: 20 Sayı: 1, 59 - 78, 01.07.2002

Öz

Crisis situations are all too real and if handled incorrectly the results can be devastating. Crisis communications is one of the most critical areas of the public relations field. This study intends to define success conditions of public relations applications in crisis management. These conditions include setting up some rules in media strategy, giving importance to the planning, building the team for crisis communications, assigning a spokesperson, training everyone to handle a crisis, communications to all audiences, conveying a clear message, giving importance to the media in dealing with the crisis, understanding the role of techology in communication.

KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI

Yıl 2002, Cilt: 20 Sayı: 1, 59 - 78, 01.07.2002

Öz

Krizler günümüz iş dünyasının en önemli gerçeklerinden birisidir. Karşılaştıkları krizleri başarılı bir biçimde yönetmeyi başarabilen örgütler bir fırsat yakalamış olurken, krizleri etkili bir biçimde yönetemeyen işletmeler yıkıcı sonuçlarla karşı karşıya kalmaktadır. Değişik kişi ve kuruluşlara işletmenin olumlu bir biçimde tanıtılmasına, iyi ve güçlü bir işletme imajının oluşmasına ve olumsuz söylenti ve dedikoduların önlenmesine yönelik çabalar şeklinde tanımlanabilecek halkla ilişkiler işlevi kriz dönemlerinde daha önemli hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı kriz ve kriz yönetimine ilişkin genel bilgiler sunduktan sonra, kriz yönetiminde halkla ilişkilerin başarı şartlarını ifade etmektir. Kriz yönetiminde halkla ilişkilerin başarı şartlarını halkla ilişkiler stratejisi oluştururken bir dizi kural oluşturmak, planlamaya önem vermek, doğru kişilerden seçilmiş bir kriz ekibi oluşturmak, uygun bir sözcü bulmak ve bu kişiyi iyi bir şekilde eğitmek, eğitime önem vermek, kriz konusunda sadece medyaya değil tüm ilgililere bilgiler vermek, açık ve net mesajlar vermek, krizde medya ile ilişkilere önem vermek, teknolojinin haber alma ve yaymadaki rolünü gözönünde bulundurmak ve iletişim kanallarını en geniş şekilde kullanmak şeklinde özetlemek mümkündür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Semra Arıkan Güney Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2002
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güney, S. A. (2002). KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-78.
AMA Güney SA. KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2002;20(1):59-78.
Chicago Güney, Semra Arıkan. “KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20, sy. 1 (Temmuz 2002): 59-78.
EndNote Güney SA (01 Temmuz 2002) KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20 1 59–78.
IEEE S. A. Güney, “KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 1, ss. 59–78, 2002.
ISNAD Güney, Semra Arıkan. “KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20/1 (Temmuz 2002), 59-78.
JAMA Güney SA. KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2002;20:59–78.
MLA Güney, Semra Arıkan. “KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 1, 2002, ss. 59-78.
Vancouver Güney SA. KRİZ YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN BAŞARI ŞARTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2002;20(1):59-78.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.