Bu
makalede günümüzün sanat yapma pratiklerinden biri olan performans sanatının,
sanatçı ve izleyici arasındaki ilişkilerinin sorgulamaları yapılacaktır. Sanat
hayat ilişkisi, performans sanatçısı Tehching Hsieh’in ‘Bir Yıl Performansı’ olarak yaptığı performanslarından, 1983-1984
‘İp Parçası’, 1985-1986 ‘Sanat
Eseri Yok’, ve 1986–1999 ‘Onüç Yıllık Plan’ adlı performanslarının yorumlamaları
üzerinden yapılacaktır. Sanat hayat ilişkisi performans sanatçılarının uzun
süredir sorguladıkları bir kavramdır. Klasik sanatsal temsillerinin sanatsal
gerçeklikleri ve yaşamsal gerçeklikleri arasındaki ilişkiler Hsieh’in
performansları bağlamında sorgulanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |