Lojistik yönetiminin işletmeler açısından gerek müşteri memnuniyeti gerekse maliyetleri
azaltma açısından hayati önem taşıdığı düşünülmektedir. Maliyetleri azaltma yoluyla
işletmelerin daha çok kâr etmekle birlikte her geçen gün artan rakipleri ve teknolojik
imkânlarla zorlaşan rekabet şartlarıyla mücadele etmeleri gerekliliği aşikârdır. Bu çerçevede
işletmelerin lojistik yönetimine maksimum önem vermeleri gerekir. Araştırma kapsamında
lojistiğin önemini vurgulanmaktadır. Lojistiğin işletmeler açısından müşteri memnuniyetini
ölçmede demografik değişkenler ele alınmıştır. Araştırma bulgularına göre müşteri
memnuniyeti; cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, aylık gelire, işletmeyi tercih sebebine ve
işletme ile çalışma sayısına göre farklılık göstermektedir. Diğer yandan müşteri memnuniyeti;
medeni durum ile gönderi türüne göre ise farklılık göstermemektedir. Araştırma sonuç
bölümünde elde edilen bulgular yorumlanarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Emeklerinize teşekkür ederim.
With regard to companies, logistics management is seen as crucial for customer satisfaction and cost reduction. Companies can make more profits by cutting costs. However, it is clear that they have to deal with ever-larger competitors and competitive conditions, which are becoming increasingly difficult with the technical possibilities. In this context, companies should attach the greatest possible importance to logistics management. Emphasizes the importance of logistics in the context of research. Demographic variables have been addressed in measuring the customer satisfaction of logistics for businesses. The research has shown that customer satisfaction differ by gender, age, education level, monthly income, the reason for choosing the business and number of business and employment. On the other hand, no differences have been found concerning customer satisfaction on marital status and type of shipment. Various suggestions have been presented by interpreting the findings obtained in the research conclusion section.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |