BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Dönemde Çocukta Ölüm Kavramı ve Yas Döneminde Öğretmen Yaklaşımı

Yıl 2015, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı, - , 24.06.2015

Öz

İnsanın  doğumu  aynı  zamanda  acılarınında  başlangıcı  olur. Bizler  hayatımız boyunca  birçok kayıplar ardından da acılar yaşayacağız. Hayatımıza sağlıklı bir şekilde devam edebilmemiz için kayıplarımızı kabullenerek duygularımızla yüzleşerek ve kayıplarımızı geçmişte bırakarak yolumuza devam edebilmeyi öğrenmemiz gerekiyor.

Ölüm kavramınının psikoloji ve psikiyatride ele alınışı 2. Dünya savaşının sonlarına doğru uzanmaktadır.Otto Frank, Karen Horney,Erich Fromm gibi psikoanalistlerin her biri farklı zamanlarda bu konudaki görüşlerini ifade etmişlerdir.

Ölüm kavramına bakış açısı gelişim dönemi özelliklerine bağlı olarak farklılık göstermektedir. Örneğin psikoanalitik araştırmacılara göre küçük çocukların ölümü anlama ve kabullenme kapasiteleri onların bilişsel ve duygusal olgunluk düzeyi ile sınırlıdır. Bu noktada ölüm kavramının birey tarafından farklı gelişim evrelerinde algılanışı ve konunun bireye açıklama biçiminin önemi ortaya çıkmaktadır.

Okulöncesi dönemde çocuklar bilişsel olarak işlem öncesi dönemdedirler, dolaysıyla egosantrik ve büyüsel düşünce ölüm kavramını açıklamada kullanılır.Bilişsel olarak süreklilik kavramı gelişmediği için ölümün geri dönülmez ve sürekli olduğunu kavrayamazlar.Çocuk için ölüm günlük yaşamda varolan birisinin bundan sonra olmaması kadar basit olup ayrılığın süresi kaygı vericidir.

Okulöncesi dönemde bu durumla karşılaşan çocuk yas sürecinde en büyük desteği öğretmeninden almaktadır.Sonuç olarak normal yas sürecinin öğretmenin doğru tutum ve yaklaşımlaeı bu sürecin sağlıklı bir şekilde atlatılmasını sağlayacaktır.

Anahtar kelime: Ölüm, yas, Okulöncesi, çocuk, öğretmen

Kaynakça

  • Geçtan,E. (1990) Varoluş ve psikiyatri. İstanbul: Metis yayınları .164
  • Herman,J.(2011).Travma ve iyileşme İstanbul Literatür yayıncılık 27
  • Koç, M. (2003) Ölüm korkusu üzerine kurumsal açıdan psikolojik bir değerlendirme Sakarya Üniversitesi
  • Eğitim FakültesiDergisi 6 (1): 7-9
  • Saler, L.S , Skolnick , N. (1992) Childhood parental death an depression in adulthood: Roles of surviving parental family enironment , American Journal of Orthopsyhiatri 62 (4): 504-516
  • Slaughter,V.,Griffits,M. (2007) Death understanding and fear of death in young childeren Clinical child psychology and psychiatry, 12(4) :525-535
  • Zara,A.(2013).Travmatik stres ve etkileri İstanbul Bilgi üniversitesi yay.34-37

-

Yıl 2015, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı, - , 24.06.2015

Öz

İnsanın doğumu aynı zamanda acılarınında başlangıcı olur.Bizler hayatımız boyunca birçok kayıplar ardından da acılar yaşayacağız.Hayatımıza sağlıklı bir şekilde devam edebilmemiz için kayıplarımızı kabullenerek duygularımızla yüzleşerek ve kayıplarımızı geçmişte bırakarak yolumuza devam edebilmeyi öğrenmemiz gerekiyor

Kaynakça

  • Geçtan,E. (1990) Varoluş ve psikiyatri. İstanbul: Metis yayınları .164
  • Herman,J.(2011).Travma ve iyileşme İstanbul Literatür yayıncılık 27
  • Koç, M. (2003) Ölüm korkusu üzerine kurumsal açıdan psikolojik bir değerlendirme Sakarya Üniversitesi
  • Eğitim FakültesiDergisi 6 (1): 7-9
  • Saler, L.S , Skolnick , N. (1992) Childhood parental death an depression in adulthood: Roles of surviving parental family enironment , American Journal of Orthopsyhiatri 62 (4): 504-516
  • Slaughter,V.,Griffits,M. (2007) Death understanding and fear of death in young childeren Clinical child psychology and psychiatry, 12(4) :525-535
  • Zara,A.(2013).Travmatik stres ve etkileri İstanbul Bilgi üniversitesi yay.34-37
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Sözel Bildiri
Yazarlar

Selin Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Özkan, S. (2015). Okul Öncesi Dönemde Çocukta Ölüm Kavramı ve Yas Döneminde Öğretmen Yaklaşımı. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal.