Amaç: Mesleki tehlikelere karşı işyerinde gerekli iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin alınması ve uygulanması ile meslek hastalıkları önlenebilmektedir. İşle ilgili hastalıkların tanınmaması ve yanlış yönetilmesi genellikle yetersiz tıp eğitimiyle bağlantılıdır. Tıp fakültesi öğrencilerinin mesleki tehlikelere maruz kalma konusundaki ve önleyici tedbirler hakkındaki farkındalıklarını, bilgilerini ve iş sağlığına yönelik tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır.
Materyal ve Metod: Kesitsel nitelikte olan bu çalışma, Mart 2021-Haziran 2021 tarihleri arasında tıp fakültesi öğrencileri arasında gerçekleştirilmiştir. Pandemi sürecinde online eğitim olması nedeniyle çalışmanın anketi, öğrencilere elektronik ortamda gönderildi.Verilerin analizi için SPSS v21.0 paket programı kullanıldı. İki bağımsız grubun karşılaştırılmasında kategorik değişkenler için Pearson ki-kare testi ve Fischer Exact Testi kullanıldı.
Bulgular: Çalışmamıza katılan 547 öğrencinin %56.7’si kadın, %43.3’ü erkek ve yaş median değeri 22(18-30) idi. Öğrencilerin %29.4’ü preklinik sınıf, %27.8’i 6. sınıf, %21.9’u 4. sınıf, %20.8’i 5. sınıfa devam etmekteydi.Tıp fakültesi öğrencileri, algıladıkları meslek hastalıkları hakkındaki bilgi düzeyini 5 puan üzerinden %12.2’si 1, %40’ı 2, %38.6’sı 3, %9.1’i 4 olarak tanımladılar ve sınıf düzeyi artması ile birlikte bilgi düzeyinin arttığı saptandı.
Sonuç: Bu çalışma, tıp fakültesi öğrencilerinin meslek hastalıkları hakkındaki bilgi düzeyinin orta düzeyde olduğunu ve daha fazla bilgi sahibi olmak için tıp fakültesi eğitimi boyunca meslek hastalıkları dersinin ayrıca verilmesi gerekli olduğunu göstermektedir.
yok
yok
Background: Occupational diseases can be prevented by implementing the appropriate occupational health and safety measures against occupational hazards in the workplace. Unfamiliarity with and mis-management of occupational diseases by physicians is often linked to inadequate medical training. This study aims to investigate medical students' awareness of, knowledge and attitudes towards oc-cupational health, exposure to occupational hazards, and preventive measures.
Materials and Methods: This cross-sectional study was conducted with medical students between March and June 2021. Due to the introduction of online education during the COVID-19 pandemic, the questionnaire was sent to the students in the electronic medium. The data analysis was performed with SPSS (version 21). Pearson chi-square test and Fisher's exact test were used for the comparison of the categorical variables for two independent groups.
Results: Of the 547 medical students who participated in the study, 56.7% (n= 310) were female, and 43.3% (n=257) were male. The median age was 22 (18-30) years. Of the students, 29.4% (n=161) were attending the preclinical classes, 27.8% (n=152) were 6th-year, 21.9% (n=120) were 4th-year, and 20.8% (n=114) were 5th-year. Of the participants, 12.2% (n=67) scored their level of knowledge about the perceived occupational diseases 1 out of 5, 40% (n=219) scored 2 out of 5, 38.6% (n=211) scored 3 out of 5, 9.1% (n=50) scored 4 out of 5. It was found that the level of knowledge increased with the class level.
Conclusions: This study showed that the medical students' knowledge about occupational diseases is at a moderate level, and it is essential to offer a dedicated course on occupational diseases during medical training in order to increase their knowledge about these diseases.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Harran University Medical Faculty