Amaç: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu(DEHB) çocukluk çağında sık görülmektedir. Günlük
pratik içerisinde bu çocukların pediatri uzmanlarıyla karşılaşma ihtimalleri daha yüksektir. Pediatristlerin
uzmanlık eğitimi içerisine Çocuk Psikiyatri rotasyonu son yıllarda eklenmiştir. Çalışmamızda Dikkat
Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu hakkında Şanlıurfa'da görev yapmakta olan pediatristlerin bilgi ve
tutumlarının araştırılması hedeflenmiştir.
Materyal ve Metod: Şanlıurfa ilinde, devlet veya özel hastanelerde çalışan 38 pediatristin Dikkat Eksikliği
Hiperaktivite Bozukluğu ile ilgili 46 sorudan oluşan doğru, yanlış seklinde cevapları olan bir anket
doldurmaları istendi. Anket hekimlerin sosyo-demografik özellikleri yaş, cinsiyet, hekimlik süreleri gibi ve
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu hakkında genel bilgilere ilişkin sorular içermekteydi.
Bulgular: Yapılan anket sonuçlarında %44.7 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanısı
koyabileceğini %39.5 tanı ölçütlerini bilmediğini, %34.2 DEHB tanısı konan bir çocuğun çocuk
psikiyatrisinden önce çocuk nörolojisine gitmesi gerektiği, % 26.3 ilaçların ciddi yan etkileri olduğunu,
%10.5 ise ilaçların bağımlılık yapabileceğini belirtmişlerdir.
Sonuç: Bu bulgular pediatristlerin sık görülen Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile ilgili genel
tutumlarını ortaya koymaktadır. Pediatri uzmanlık eğitimi içerisine konulan Çocuk Psikiyatri rotasyonunun
bu alandaki bilgilenmeyi arttıracağı ve yararlı olacağı düşünülmektedir.
Background: Attention Deficite and Hiperactivity Disorder is a common condition in childhood. Children
with Attention Deficite and Hiperactivity Disorder are more likely to encounter with pedistricians. Recently,
Child and Adolesan Psychiatry rotation is added to pediatry education. we aimed to evaluate pediatricians'
knowledge and attitude about Attention Deficite and Hiperactivity Disorders.
Material and Method: Thirty-eight pediatricians who work in University and state hospitals answered
questionnaire consisting of 46 questions regarding sociodemographic features, age, duration of work,
marital status, and general knowledge and management of Attention Deficite and Hiperactivity Disorder.
Results: Of pediatricians, 44.7% said that they can diagnose Attention Deficite and Hiperactivity Disorder,
%39.5 said that they did not know the protocol used in establishing the diagnosis and 26.3% think that the
medications have serious side effects, 10.5% think that medication can be addictive.
Conclusions: These findings indicate the attitude and knowledge of pediatricians about the Attention
Deficite and Hiperactivity Disorder. It's thought that child psychiatry rotations for pediatry residents will be
useful and increase knowledge of pediatricians
Attention Deficite and Hiperactivity Disorder attitude Pedaitrician
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2014 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Harran University Medical Faculty