Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin şizofreniye karşı tutumlarını ve psikiyatri eğitiminin etkisini araştırmak amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç-yöntem: Araştırmanın evrenini Harran Üniversitesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinden iki grup oluşturmaktadır. Birinci grup psikiyatri teori ve uygulama eğitimini almayanlardan 2. ve 3. sınıf ; ikinci grup teori ve uygulama eğitimi alan 4. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Çalışmaya katılan toplam 59 öğrencinin %50.8’i ikinci ve üçüncü sınıf, %49.2’si dördüncü sınıftır. Öğrencilere Psikiyatrik Araştırma Ve Eğitim Merkezi Derneği PAREM tarafından hazırlanan ve Türkiye’de tutum araştırmalarında sık kullanılan tutum anketinin şizofreni bölümü uygulanmıştır. Veri girişi ve analizler SPSS 10.0 istatistik programıyla yapılmış, gruplar arasındaki farkı karşılaştırmada ki-kare yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgulara göre; şizofreni olgu örneğini kavrama açından gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı p>0,05 , şizofreninin tedavisi ve çare arama davranışı bölümlerinde psikiyatri eğitimi alanlarda tutum iyileşmesi olduğu saptanmıştır p
tutum damgalama şizofreni psikiyatri eğitimi hemşirelik öğrencileri
Background: This descriptive research was carried out to determine the attitudes of the nursing students towards schizophrenia and to evaluate the effects of psychiatric training. Methods: The universe consisted of nursing students were separated in two groups; first group was no training of psychiatry , second group was trained both theoretically and practically class 4 . Of 59 students, 50.8% was class 2 and class3, 49.2% was class 4.The students filled out the socio-demographics information form, and the 32 items for schizophrenia from developed by the Association of Psychiatric Research and Education Center PAREM . SPSS programme was used for the data entry and analysis, chi-square test was used for the comparison of groups. Results: According to data; two was no significant difference two nursing student groups in order to identify the schizophrenia as a mental illness p>0.05 . It was found that there was an improvement in positive attitudes in terms of treatment and help seeking behavior of schizophrenia in groups of student who were undertaking psychiatry training p
attitude stigma schizophrenia psychiatric training nursing students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Harran University Medical Faculty