Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim hayatına devam eden öğrencilerin kariyer planlama süreçlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ile hazırlanan çalışmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi ile belirlenmiş Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundaki bölümlerde eğitim hayatına devam eden öğrenciler oluşmaktadır. Öğrenciler ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği kapsamında ortalama 10 dakika süren bireysel görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların ifadeleri kaydedilip sonrasında yazıya dönüştürülmüştür. Metine dönüştürülen ifadelerin analizi için ise betimsel ve içerik analiz yöntemine başvurulmuştur. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin öğretmen olmak veya çevrelerinde bulunan kişilerin yönlendirmeleri doğrultusunda spor eğitimi veren bölümlere yöneldikleri, ancak öğretmenlik bölümü dışında antrenörlük bölümünün yarısının, spor yöneticiliği ve rekreasyon eğitimi bölümü öğrencilerinin büyük çoğunluğunun bölümlerinden memnun olmadığı ve öğretmenlik bölümünü istedikleri belirlenmiştir. Memnun olmayan öğrenciler istekleri dışında puanları ile bu bölüme yerleştiklerini belirtmektedirler. Öğrencilerin mezuniyet sonrası öğretmenlik ve antrenörlük yapmak istedikleri, çok çalışma, sürekli kişisel gelişim, meslek sevgisi, spor ile iç içe olma, özgüven gibi durumlar ile diğer öğrencilerden farklı olacaklarına inandıkları görülmektedir.
-
-
teşekkürler
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International