Amaç; Bu çalışmanın amacı Kütahya Dumlupınar Üniversitesinin farklı bölümlerindeki öğrencilerin boş zaman yönetim becerilerini incelemektir. Gereç ve Yöntem; Çalışmanın evrenini Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Kütahya Merkezde ilçesindeki Merkez yerleşke ve Germiyan yerleşkesindeki farklı bölümlerdeki öğrenciler oluşturmaktadır. Örnekleme grupları randomize olarak belirlenmiştir. Çalışmaya 282 erkek, 161 kadın olmak üzere toplam 443 kişi katılmıştır. Ölçüm Aracı olarak Wang ve arkadaşlarının geliştirdiği, Serbest Zaman Yönetim Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilere Shapiro-Wilk normallik testi uygulanmış, verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri nedeniyle parametrik testlerden independent t testi ve korelasyon testi uygulanmıştır. Bulgular; Cinsiyet değişkenine göre alt boyutlar ve toplam puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Fakülte değişkenine göre ise Amaç belirleme ve yöntem, değerlendirme ve programlama alt boyutlarında anlamlı farklılık söz konusuyken Boş zaman tutumu alt boyutu ve toplam değerler arasında anlamlı fark söz konusu değildir. Ayrıca Toplam puan ile Amaç belirleme ve yöntem alt boyu arasında yüksek düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç; Sonuçlar göstermiştir ki BESYO öğrencilerinin diğer bölüm öğrencilerine oranla Serbest Zaman Yönetim becerileri daha yüksektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International