Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN STAJ EĞİTİMİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 14 - 29, 15.01.2019

Öz

Bu çalışma, sağlık yönetimi bölümü son sınıf öğrencilerinin, staj
eğitimi konusundaki görüş ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Çalışma Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü
öğrencilerine yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikte nicel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 150 kişiden oluşmakta olup 145 kişiye
ulaşılmıştır.  Aydoğan’ın  2002 yılında oluşturduğu  anketi, sağlık yönetimi bölümü öğrencilerine
uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anketin
venilirliğinin test edilmesi için SPSS
20.0 paket programında %95 güvenilirlik düzeyinde güvenilirlik analizi yapılmış ve Cronbach Alpha değeri 0,942 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya katılanların % 62,1’i kadın olup %86,2’si devlet kurumunda
staj yapmaktadır. Staj eğitiminde en çok faydalandıkları dersler; sağlık
kurumları yönetimi (%79,3), davranış bilimleri ve iletişim (%77,2), insan
kaynakları yönetimi (%53,1) ve kalite yönetimi (%50,3) olduğunu
belirtmişlerdir. Öğrencilerin en az faydalandıkları dersler ise; üretim yönetim
(%10,3), kamu maliyesi (%7,6) ve yabancı dil (%2,8) derslerinin olduğunu
belirtmişlerdir.
Araştırmanın sonuçlarına baktığımızda sağlık yönetimi öğrencilerinin
genel itibarı ile verimli bir staj geçirmediklerini ve iyi bir staj eğitiminin
ilerdeki yaşamlarına katkısının olacağını, kendilerine güven duyacaklarını,
edinilen çevrenin mezuniyet sonrası faydalı olacağını ve iş yaşamındaki
başarının arttıracağını belirtmişlerdir. Araştırmada okulda verilen birçok
dersin stajda öğretilenler arasında bağlantı kurmalarının zor olduklarını ve
teorik derslerin bir kaçı dışında pek fayda sağlamadığını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akan,İ., M. Bayır., R. Arslan ve A. Kuş. (1996) Meslek Yüksek Okullarına Sektörel Bazda Bakış ve Beklentiler 21.yy’la Doğru MYO’ların Yeniden Yapılandırılması Konulu Uluslararası Sempozyum, 202-212, Çankırı.Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, İ. (1998) Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları. Ankara: Alkım Yayınları.Aydoğan, Z. F. (2002) Büro Yönetimi Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi. Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. AnkaraBulut, D. İşman, Ç. (2004) Muğla İli Sağlık Yöneticilerinde Kişisel Değer Analizi Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 7(3): 278-284Çetin Ş (2005) Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşetmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16( 2): 153-169Aydemir D. (2016) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajı Uygulamasına Bakışı: Sağlık Hizmetleri Örneği Turkish Journal of Life Sciences Türk Yaşam Bilimleri Dergisi 1(1):034-042Eren E. (1996) Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları, İstanbul.Gürol ,M. (1997) Okul Sanayi İşbirliği Pegem Yayın evi, 975-7251- 22-4,AnkaraGürdoğan A ve Atabey S. 2015Öğrencilerin Meslek Stajından memnuniyet düzeylerinin Kariyer Hedeflerine Etkisi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 4 (1): 91-113 Hellriegel D., Slocum J.W.Jr. and Woodman R.W. (1989) Organizational Behavior. West Publishing Comp. St. Paul, Minnosata. Hurley J. and Gootendorst P. (1997) Introduction to Concepts and Analytical Tools of Health Sector Reform and Sustainable Financing.Kolb, D. A. (1984). Experiental learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ.: Prentice-HallLankard, Bettina A. (1995). New Ways of Learning in the Workplace. ERIC Digest. (January 1). No. 161.Maınes, Pamela R. (2000). More Then Just A Job. Techniques. (April). 75(4):34.ResmiGazete(2014) http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140522-14-1.pdfSağlık Bakanlığı (2011) Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi SözlüğüSarvan F. (1995) Hastane Yönetimi Eğitimi. Toplum ve Hekim 69-70(10):10-18Seçim H. (1985) Hastane Yönetim ve Organizasyonu: Türkiyede Hastanelerin Organizayonu İçin Bir Model Önerisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları 130, EskişehirShortell S.M. and Kaluzny A.D. (1983) Healthcare Management : A text in Organization Theory and Behavior. içinden: Organization Theory and Healthcare Management pp:5-37. John Wiley and Sons. New York.Türkmen İ. (1994) Yönetsel Zaman ve Yetki Devri Açısından Yönetimde Verimlilik. Milli Prodüktive Merkezi Yayınları, Ankara.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 14 - 29, 15.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Akan,İ., M. Bayır., R. Arslan ve A. Kuş. (1996) Meslek Yüksek Okullarına Sektörel Bazda Bakış ve Beklentiler 21.yy’la Doğru MYO’ların Yeniden Yapılandırılması Konulu Uluslararası Sempozyum, 202-212, Çankırı.Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, İ. (1998) Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları. Ankara: Alkım Yayınları.Aydoğan, Z. F. (2002) Büro Yönetimi Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi. Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. AnkaraBulut, D. İşman, Ç. (2004) Muğla İli Sağlık Yöneticilerinde Kişisel Değer Analizi Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 7(3): 278-284Çetin Ş (2005) Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşetmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16( 2): 153-169Aydemir D. (2016) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajı Uygulamasına Bakışı: Sağlık Hizmetleri Örneği Turkish Journal of Life Sciences Türk Yaşam Bilimleri Dergisi 1(1):034-042Eren E. (1996) Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları, İstanbul.Gürol ,M. (1997) Okul Sanayi İşbirliği Pegem Yayın evi, 975-7251- 22-4,AnkaraGürdoğan A ve Atabey S. 2015Öğrencilerin Meslek Stajından memnuniyet düzeylerinin Kariyer Hedeflerine Etkisi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 4 (1): 91-113 Hellriegel D., Slocum J.W.Jr. and Woodman R.W. (1989) Organizational Behavior. West Publishing Comp. St. Paul, Minnosata. Hurley J. and Gootendorst P. (1997) Introduction to Concepts and Analytical Tools of Health Sector Reform and Sustainable Financing.Kolb, D. A. (1984). Experiental learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ.: Prentice-HallLankard, Bettina A. (1995). New Ways of Learning in the Workplace. ERIC Digest. (January 1). No. 161.Maınes, Pamela R. (2000). More Then Just A Job. Techniques. (April). 75(4):34.ResmiGazete(2014) http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140522-14-1.pdfSağlık Bakanlığı (2011) Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi SözlüğüSarvan F. (1995) Hastane Yönetimi Eğitimi. Toplum ve Hekim 69-70(10):10-18Seçim H. (1985) Hastane Yönetim ve Organizasyonu: Türkiyede Hastanelerin Organizayonu İçin Bir Model Önerisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları 130, EskişehirShortell S.M. and Kaluzny A.D. (1983) Healthcare Management : A text in Organization Theory and Behavior. içinden: Organization Theory and Healthcare Management pp:5-37. John Wiley and Sons. New York.Türkmen İ. (1994) Yönetsel Zaman ve Yetki Devri Açısından Yönetimde Verimlilik. Milli Prodüktive Merkezi Yayınları, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Emre Öztürk

Ramazan Kıraç

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, Y. E., & Kıraç, R. (2019). SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN STAJ EĞİTİMİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 5(1), 14-29.



Dergimizin Tarandığı İndeksler

research-bib.jpgcosmos_logo_big.png  logo.png  idealonline%20logo.jpg  citefactor-300x101.jpg

logo1.jpgbase-1036x436.png  Logo_Horizontal.png pak.jpg


International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi

e-ISSN 2148-3175

https://www.iaaoj.org