In oligopoly markets where there is high competition, ensuring the profitability and continuity of the company requires very critical decisions, and the companies in this market develop various methods to cope with intense competition. Airlines, which constitute one of the most important components of the aviation industry, are also in a structure that has to develop strategies for their competitors in oligopolistic market conditions. The moves made by airlines in the name of profitability and continuity affect not only these companies, but also the success of the aviation industry and the national economy. The aim of this study is to examine the strategies used by airlines on a global scale and to evaluate the effectiveness of these strategies. In this direction, "global airline collaborations", "frequent flyer programs", "overbook" and "hub&spoke", which are the four important competitive strategies implemented by airlines, were evaluated by associating them with game theory. In the study, the strengths and weaknesses of these four strategies, the opportunities they provide and the threats they cause were determined by SWOT analysis method. As a result of the evaluation of these strategies according to the dimensions of SWOT analysis, some conclusions and recommendations have been developed.
Yüksek rekabetin söz konusu olduğu oligopol piyasalarda, firmanın karlılık ve sürekliliğinin sağlanabilmesi çok kritik kararları gerektirmekte, bu piyasada yer alan firmalar yoğun rekabet ile baş edebilmek için çeşitli yöntemler geliştirmektedir. Havacılık sektörünün en önemli bileşenlerinden birisini oluşturan havayolları da, oligopolistik piyasa şartlarında rakiplerine yönelik stratejiler geliştirmek zorunda olan bir yapı içerisinde yer almaktadır. Havayollarının karlılık ve süreklilik adına yaptığı hamleler sadece bu firmaları değil, aynı zamanda havacılık sektörünün ve ulusal ekonominin de başarısını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, küresel ölçekte havayollarının kullandığı staratejileri incelemek ve bu staratejilerin etkinliğini değerlendirmektir. Bu doğrultuda, havayollarının uyguladığı dört önemli rekabet stratejisi olan “küresel havayolu işbirlikleri”, “sık uçan yolcu programları”, “overbook” ve “hub&spoke” oyun teorisi ile ilişkilendirilerek değerlendirilmiştir. Çalışmada SWOT analizi yöntemi ile uygulanan bu dört stratejinin güçlü ve zayıf yönleri ile kazandırdıkları fırsatlar ve neden oldukları tehditler belirlenmiştir. Bu stratejilerin SWOT analizi boyutlarına göre değerlendirilmesi neticesinde bir takım çıkarımlar ve öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175