Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin okul tuvaletlerini kullanma durumu ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Tanımlayıcı bir çalışma olan araştırmanın evrenini İstanbul İli Kadıköy İlçesinde bulunan altı ilköğretim okulunda Ocak-Mayıs 2017 tarihleri arasında öğrenim gören, ilköğretim öğrencileri oluşturdu (N=706). Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen okul tuvaleti soru formu kullanıldı. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, ortalama) ve ki kare testi kullanıldı. Öğrencilerin %51.3’ü erkek, %91.7’si 8-11 yaş aralığındadır. Öğrencilerin %56.4’ü okul tuvaletlerini kullanmakta, %95.4’ü tuvalet kullanımı sonrası ellerini yıkamaktadır. Öğrencilerin %73.5’i okul tuvaletlerinin kötü kokulu, kirli ve dağınık olduğunu, %70.4’ü el kurulamak için kağıt havlu olmadığını, %66.7’si tuvalet kağıdı olmadığını, %59.5’i tuvalet kapılarının kilitlenmediğini belirtti. Tuvaletlerde su olması, kapılarda kilit olması ve sifon çalışma durumu öğrencilerin okul tuvaletini kullanımını etkileyen faktörler arasındadır (p<0.05). Sonuç olarak öğrenciler tuvaletlerde el kurutucu ya da kağıt havlu bulunmaması, kapıların kilitlenmemesi, tuvaletlerin pis, kötü kokulu olması gibi nedenlerle, okul tuvaletlerini kullanmaktan kaçınmaktadır.
The aim of this study was to investigate the use of school toilets and the effect factors in primary school students. The population of the study consisted of primary school students who were educated between January and May 2017 in six primary schools in Kadıköy district of İstanbul (N=706). School toilet questionnaire form was used as a data collection tool. Descriptive statistics (number, percentage, mean) and chi-square test were used for data analysis. 51.3% of the students were male and 91.7% were between the ages of 8-11. 56.4% of students use school toilets and 95.4% wash their hands after toilet use. 73.5% of the students stated that school toilets were smelly, dirty and messy, 70.4% stated that there were no paper towels to dry hands, 66.7% stated that there were no toilet paper, and 59.5% said that the toilet doors were not locked. The presence of water in the toilets, the lock on the doors and the siphon working status were among the factors affecting students' use of the school toilet (p <0.05). As a result, students avoid using school toilets reasons such as lack of hand dryers or paper towels in the toilets, door locks broken, toilets dirty and smelly.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 21 Ağustos 2019
|
APA | Sezer Balcı, A , Kolac, N , Keskin, E , Poyraz, R . (2020). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL TUVALETLERİNİ KULLANMA DURUMU VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER . International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences , 6 (1) , 65-77 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaojh/issue/46728/608570 |