Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 144 - 160, 30.04.2021

Öz

Bu araştırma Hemşirelik, Sosyal Hizmet ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı kesitsel tipte olan bu araştırmanın örneklemini Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik, Sosyal Hizmet ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümlerinde eğitim alan ve çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden ikinci sınıf öğrenciler oluşturdu (n=246). Veri toplama araçları olarak; tanıtıcı özellikler formu ve Felder ve Soloman Öğrenme Stili Envanteri kullanıldı. Veriler Etik Kurul onayı ve kurum izni alındıktan sonra toplandı. Araştırmaya katılan öğrencilere araştırmanın konusu ve amacı anlatılarak bilgilendirilmiş gönüllü olur formu imzalatıldı. Örneklem grubunun %45,9’unu hemşirelik, %30,1’ini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, %24’ünü Sosyal Hizmet Bölümü öğrencileri oluşturdu. Hemşirelik öğrencilerinin %85,84’ünün, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin % 43,78’inin, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %83,05’inin görsel öğrenme yöntemini kullandığı saptandı. Hemşirelik öğrencilerinin % 89,38’i, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %83,78’i, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %76,27’si hissederek öğrenme yöntemini kullanmaktaydı. Hemşirelik öğrencilerinin %52,21’inin, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %58,11’inin yaparak öğrenme yöntemini, Sosyal Hizmet öğrencilerinin %57,63’ünün düşünerek öğrenme yöntemini kullandığı belirlendi. Hemşirelik öğrencilerinin %69,91’inin, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin %60,81’inin Sosyal Hizmet öğrencilerinin %64,41’inin sıralı öğrenme yöntemini kullandığı görüldü. Üç grupta da görsel, hissederek ve sıralı öğrenme yöntemlerinin daha yoğun şekilde kullanıldığı saptandı. Hemşirelik ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencileri yaparak öğrenme yöntemini kullanmaya daha yatkındı. Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin düşünerek öğrenme yöntemini kullanma eğiliminde olmalarına rağmen bu yöntemi zayıf düzeyde kullandıkları belirlendi.

Kaynakça

  • 1. Babayiğit Ö. Öğrenme Stilleri ve Eğitimdeki Önemi. TÜBAD. 2016; 1(1): 1-8.
  • 2. Bayırlı, A, Aslam Orkun M, Bayırlı S. Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 3 (1): 71-83.
  • 3. Boydak HA. Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınları, 2018, İstanbul.
  • 4. Yeşilyurt E. Öğrenme Stili Modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 20(14): 2171-2226.
  • 5. Yeşilyurt E, Okudan Ü, Kızılaslan B. Öğretim stili modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 202; 13(72): 723-745.
  • 6. Batı AH, Demiral Yılmaz N, Yağdı T. Learning styles and learning approaches: How closely are they associated with each other and do they change during medical education? Marmara Medical Journal. 2017; 30: 82-91.
  • 7. Keskin Samancı N, Özer Keskin M. Felder ve Soloman Öğrenme Stilleri İndeksi: Türkçeye uyarlanması ve geçerlik-güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(2):37-54.
  • 8. Dikmen M, Tuncer M. Öğrenme stiline dayalı eğitimin akademik başarıya etkisi. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(1): 71-88.
  • 9. Özaydın Aydoğdu Y, Aydoğdu Ş, Ocak MA. Uyarlanabilir öğrenme ortamlarında felder ve sılverman öğrenme stillerine göre geliştirilmiş içeriklerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2019; 9(1): 189-205.
  • 10. Özerem A, Akkoyunlu B. Learning environments designed according to learning styles and its effects on mathematics achievement. Eurasian Journal of Educational Research. 2015; 61: 61-80.
  • 11. Güven M, Kürüm D. Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Journal of Social Sciences. 2006; 6 (1): 75-89.
  • 12. Kaya H, Akçin E. Öğrenme biçemleri/stilleri ve hemşirelik eğitimi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2002: 6: 31-35.
  • 13. Uçan Ö, Taşçı S, Ovayolu N. Eleştirel düşünme ve hemşirelik. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2008; 3(7): 17-27.
  • 14. Yılmazel G, Büyükkayacı Duman N, Başçı AB. Türk üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri, bilgiyi edinme yöntemleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2015; 8(1): 225-233.
  • 15. Asiabar AS, Jafari M, Sadeghifar J, Tofighi S, Zaboli R, Peyman H, Salimi, M, Shams L. The relationship between learning style preferences and gender, educational major and status in first year medical students: A survey study from Iran. Iran Red Crescent Medical Journal. 2015; 17(1): 1-6.
  • 16. Karabörklü Argut S, Mustafaoğlu R, Kuş G, Razak Özdinçler A. Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin öğrenme tercihlerinin belirlenmesi. Clinical and Experimental Health Sciences. 2017; 7; 146-151.
  • 17. Almigbal TH. Relationship between the learning style preferences of medical students and academic achievement. Saudi Medical Journal. 2015; 36(3): 349-355.
  • 18. Koçak Büyükdere A. Diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin iki farklı yöntemle analizi. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 2018; 28(3): 371-376.
  • 19. Shaikh V, Waychal P. Experience of using felder–soloman ındex of learning styles. proceedings of the international conference on transformations in engineering education. 2014; 369-378.
  • 20. Doğu Kökcü Ö. Hemşirelik ve ebelik 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akran desteği ile ilişkisi. Journal of Human Rhythm. 2020; 6(4):147-160.
  • 21. Mustafa AG, Allouh MZ, Mustafa IG, Hoja IM. Anatomy learning styles and strategies among Jordanian and Malaysian medical students: the impact of culture on learning anatomy. Surgical and Radiologic Anatomy. 2013; 35(5): 435–41.
  • 22. Shukr I, Zainab R, Rana MH. Learning styles of postgraduate and undergraduate medical students. Journal of College of Physicians Surgeons Pakistan. 2013; 23(1): 25–30.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu KOŞAR ŞAHİN 0000-0003-2366-3977

Esin SEVGİ DOĞAN

Dilan DENİZ AKAN 0000-0002-8258-8658

Sena Gül ERTEN 0000-0003-1372-1475

Hatice SERTTAŞ 0000-0003-2076-8300

Sezgi ÇINAR PAKYÜZ 0000-0002-6598-8801

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA KOŞAR ŞAHİN, C., SEVGİ DOĞAN, E., DENİZ AKAN, D., ERTEN, S. G., vd. (2021). HEMŞİRELİK, SOSYAL HİZMET VE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences, 7(1), 144-160.

Dergimizin Tarandığı İndeksler


14321   idealonline%20logo.jpg   base-1036x436.png  Logo_Horizontal.png 

esji.png    16547       13611  logo.png    Google-Scholar.png


International Anatolia Academic Online Journal / Sağlık Bilimleri Dergisi / e-ISSN 2148-3159   IssnPortal_LogotypeSimple_Gradiant.svg 

Creative Commons Lisansı     open-access-logo-1024x416.png  dergipark_logo.png  ith-logo.png
International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.