Amaç: Bu çalışmanın amacı nöroloji pratiğinde sık karşılaşılan migren tanılı hastalarının botulinium toksin uygulaması YouTube™ videolarının içerik kalitesinin ve demografik özelliklerinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Google Trends internet sitesinde migren tedavisinde botulinium toksin uygulaması hakkında en çok arama yapılan terimin ‘Migren tedavisinde Botox’ olduğu belirlendi. Bu anahtar kelime kullanılarak YouTube™’da arama yapıldı ve en fazla görüntülenen 173 video içerisinden kriterleri karşılayan 39 video çalışmaya dahil edildi. Altı başlıktan oluşan bir içerik kalitesi puan sistemi kullanılarak videolar içerik yönünden zayıf, orta ve iyi olarak sınıflandırıldı. Ayrıca video kaliteleri "global kalite skalası"’na göre de değerlendirildi. İstatistiksel değerlendirme için verilere Kruskal-Wallis testi ve ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U testi uygulandı (p < 0.05).
Bulgular: Videoların çoğunlukla (%53) nöroloji uzmanları tarafından yüklendiği bunu yanında çok sayıda farklı tıp disiplinin de video yüklediği görüldü. İçerik kalitesinin%41 oranında zayıf, %43,6 orta ve %15,4 oranında ise iyi olduğu tespit edildi. İçerik kalitesi ile beğenilme korelasyon gösterdiği gözlendi. Beğenilme ve görüntüleme oranları nöroloji uzmanlarının videolarında istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulundu.
Sonuç: YouTube™ video platformunda migrende botulinium toksin uygulama videolarının kalitesinin düşük olduğu, bilgilendirmenin yetersiz olduğu görüldü.
YOK
YOK
-
Objective: The aim of this study is to evaluate the content quality and demographic characteristics of botulinum toxin application YouTube™ videos of migraine patients, which are frequently encountered in neurology practice.
Material and Methods: It was determined that the most searched term about botulinium toxin application in the treatment of migraine on the Google Trends website was 'Botox in the treatment of migraine'. Using this keyword, YouTube™ was searched and 39 videos that met the criteria were included in the study out of the 173 most viewed videos. Using a content quality score system consisting of six titles, videos were classified as poor, moderate, and good in terms of content. In addition, video quality was evaluated according to the "global quality scale". Kruskal-Wallis test was applied to the data for statistical evaluation and Mann-Whitney U test was applied for pairwise comparisons (p < 0.05).
Results: It was seen that the videos were mostly (53%) uploaded by neurologists, as well as many different medical disciplines. It was determined that the content quality was weak by 41%, medium by 43.6% and good by 15.4%. It was observed that there was a correlation between content quality and being liked. Likes and viewing rates were found to be statistically significantly higher in the videos of neurologists.
Conclusion: It was seen that the quality of botulinium toxin application videos in migraine on the YouTube™ video platform was low and the information was insufficient.
Keywords: , YouTube, Tele-Neurology, Botulinum Toxin Applications
Migraine YouTube Tele-Neurolology Botulinum Tocin Applications
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler