Introduction: YouTube is the most widely used video site in the world, but the quality and reliability of the information in the videos are unknown. The aim of this study is to evaluate the content and distribution of the most popular videos on YouTube about migraine in our country.
Methods: We searched for migraine-related videos on YouTube (http://youtube.com/), an online video hosting resource. The standard search preferences were selected as "rank videos by relevance" by the website. The first 200 videos searched with the keyword 'migraine' were evaluated.
Results: The first 117 videos were recorded for evaluation, excluding repetitive videos, videos in other languages, videos unrelated to migraine, silent videos, videos shorter than 15 seconds, videos longer than 1 hour, and videos with disabled commenting, liking and disliking functions. When the subject reviews of migraine-themed videos were examined, the most frequently presented topic was 'general information about migraine' at a rate of 46%. When the video source was examined, it was seen that 65% were neurology experts. While there was no difference in terms of global quality score, it was determined that videos produced by neurology specialists and health institutions had the highest value in M-Discern scores. It was also seen that the highest rate of likes was in videos produced by TV channels.
Discussion: Videos from YouTube can contain both scientific, reliable information through authorized experts and information uploaded by non-experts and people whose level of knowledge is not related to the subject. If used uncritically, this can lead to incorrect or incomplete clinical answers. Evidence-based information is needed for public health and patients, showing the best evidence available on migraine mechanisms and treatment. Expert professionals, organizations and associations need to produce more content for the dissemination of this information.
YOK
Giriş: YouTube, dünyanın en yaygın kullanılan video sitesidir fakat videolardaki bilginin kalitesi ve güvenilirliği bilinmemektedir. Bu çalışmanın amacı ülkemizde migren ile ilgili YouTube'da en popüler videoların içeriğini ve dağılımını değerlendirmektir.
Yöntemler: Çevrimiçi video barındırma kaynağı YouTube'da (http://youtube.com/) migren ile ilgili videoları aradık. Standart arama tercihleri web sitesi tarafından "videoları alaka düzeyine göre sırala" olarak seçildi. ‘Migren’ anahtar kelimesi ile araştırılan ilk 200 video değerlendirildi.
Sonuçlar: Tekrar eden videolar, diğer dillerdeki videolar, migren ile ilgisi olmayan videolar, sessiz videolar, 15 saniyeden kısa videolar 1 saatten uzun videolar, yorum yapma, beğenme ve beğenmeme işlevleri devre dışı bırakılan videolar hariç tutularak ilk 117 video değerlendirme için kaydedildi. Migren temalı videoların konu incelemelerine bakıldığında en sık ‘migren hakkında genel bilgiler’ %46 oranında sunulmuştur. Video kaynağına incelendiğinde %65 oranında nöroloji uzmanları olduğu görülmüştür. Global kalite skoru açısından fark yok iken M-Discern skorlarında nöroloji uzmanlarının ve sağlık kuruluşlarının ürettiği videolar en yüksek değere sahip olduğu tespit edildi. Beğenilme oranın da en yüksek TV kanalı ürettikleri videolarda olduğu görüldü.
Tartışma: YouTube kaynaklı videolar hem yetkili uzmanlar aracığıyla bilimsel, güvenilir bilgiler içerebildiği hem de uzman olmayan, bilgi düzeyi konu ile ilgili olmayan kişilerin de yükleyebildiği bilgileri içerebilir. Eleştirel olmayan bir şekilde kullanılırsa, bu durum yanlış veya eksik klinik cevaba neden olabilir. Migren mekanizmaları ve tedavisi hakkında halk sağlığı ve hastalar için mevcut olan, en iyi kanıtları gösteren kanıta dayalı bilgilere ihtiyaç vardır. Bu bilgilerin yayılması için uzman profesyonellerin, kuruluşların ve derneklerin daha fazla içerik üretmeleri gerekmektedir.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler