Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İTİBAR KAVRAMINDA REKLAMIN ÖNEMİ VE REKLAMIN MARKA DÜNYASINA ETKİSİ

Yıl 2017, , 1 - 23, 01.04.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/34.1-23

Öz














Günümüzde,
rekabetçi ortam küreselleşmeden dolayı yerelden uluslararası ortama
taşınmaktadır. Uğur Batı (2015) Marka Yönetimi adlı kitabında, dünyada bilinen
çok Türk markası olmamasını, Türk şirketlerinin marka yönetimlerine sahip
olmamaları olarak açıklamaktadır. Bütünleşik pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler
ve reklam iletişim disiplinlerinden destek almaktadır. Halkla ilişkiler ve
reklam iletişim disiplinlerinin teknik, yöntem, taktik ve uygulamaları
kitlelere ulaşmaktadır. Reklam teknik, yöntem, taktik ve uygulamaları ile
markalar, farkındalık, bilinirlik, yankılanma, imaj, kişilik ve kimlik elde
etmektedir. Böylelikle kitleler markalardan etkilenmekte ve markaların ürün ve
hizmetlerini satın almaktadır. Şirket ve markaların büyüklük ve güçlülük gibi
kriterleri, son yirmi yıldaki ekonomik, kültürel, teknolojik ve sosyal yaşamın
değişiminden dolayı, somut değerlerden soyut değerlere doğru dönüşmektedir.
Marka, somut ve soyut değerlerden oluşmaktadır. Fakat araştırmalar ve anketler
göstermektedir ki, soyut değerler, somut değerlerden daha önemlidir. Buna ek
olarak, marka değeri, marka borsa değeri, marka ciro değeri ve marka muhasebe
değeri gibi farklı değerlere sahibiz. Araştırmamızda, soyut değerlerin nasıl
yaratıldığını ve reklamın itibar ve marka kavramına olan önemi, etkisini bulmak
ve anlamak istedik. Araştırmamızda betimsel araştırma yöntemi, alan
araştırmaları (markalar üzerinde yapılan çeşitli araştırmalar) ve kantitatif
araştırma tekniklerinden anket yönteminden yararlanılmaktadır. Araştırmamız,
itibar kavramı ile reklam arasındaki ilişkiyi ve reklamın markalar dünyasındaki
önemi ve etkisini araştırmayı amaçlamaktadır.








Kaynakça

  • Aaker, D. Güçlü Markalar Yaratmak, çev: E. Demir, İstanbul: MediaCat Kitapları (orijinal baskı tarihi 1996), 2010.
  • Aaker, D. Markalama Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2014.
  • Akgöz, B. E. İmaj Perspektifinden Kurum Liderleri, ed. Aydınalp, G. I. İmaj Üretimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, s: 17-30, 2014.
  • Batı, U. Marka Yönetimi, Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak, İstanbul, Alfa Basım Yayım, 2015.
  • Baudrillard, J. Simülakrlar ve Simülasyon, çev: O. Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları (orijinal baskı tarihi 1998), 2014.
  • Bayraktaroğlu, A. M. “Çağdaş Zamanların Hileli Güdüleyicileri: Reklam Fotoğrafları”, drl. Tellan D. Reklamcılık: Bakmak ve Görmek. Ankara: Ütopya Yayınevi, s: 146-181, 2009.
  • Belet, A. Efsane Markalar 10 Efsane Marka ve 100 Sırrı, İstanbul: Akis Kitap, 2009.
  • Berger, J. Görme Biçimleri, çev: Salman, Y. İstanbul: Metis Yayınları, 2014.
  • Bulduklu, Y. İmaj Yönetimi, Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler, Konya: Seba Ofset Matbaacılık, Literatürk Academia, 2015.
  • Çayıroğlu, A. Markalaşma ve Reklam, İstanbul: Etap Yayınevi, 2010.
  • Cömert, N. & Uzun, A. K. Bağımsız Denetçiler İçin İtibar Yönetimi, ed. Sumer, H. ve Pernsteiner, H. İtibar Yönetimi, Reputation Management, İstanbul: Beta Basım Yayım, s: 343-359, 2014.
  • Çamdereli, M. Reklamın Görme Dediği, 1.Basım, İstanbul: Avrupa Yakası Yayıncılık, 2013.
  • Çayıroğlu, A. Markalaşma ve Reklam, İstanbul: Etap Yayınevi, 2010.
  • Cialdini, R. B. İknanın Psikolojisi: Teorik ve Pratik Bir Arada, çev: Yasemin Fletcher, İstanbul, MediaCat Kitapları, 2014.
  • Dağtaş, B. Reklamı Okumak, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2012.
  • Dağtaş, B. “Reklamları Görmek: Reklam Metinlerinin Ait Olduğu Kültürler ve Egemen Form Olarak Tüketim Kültürü”, drl. Tellan D. Reklamcılık: Bakmak ve Görmek. Ankara: Ütopya Yayınevi, s:46-78, 2009.
  • Elden, M. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, 2015.
  • Elden, M. Ulukök, Ö. ve Yeygel, S. Şimdi Reklamlar… İstanbul: İletişim Yayınları, 2014.
  • Erdoğmuş, İ. & Yaşlıoğlu, M. Müşterilerle Uzun Dönemli İlişki Geliştirmek İçin Kurumsal İtibar Yönetimi, ed. Sumer, H. ve Pernsteiner, İtibar Yönetimi, Reputation Management, İstanbul: Beta Basım Yayım, s:84-110, 2014.
  • Erer, M. & Sumer, H. Yüksek Kaliteli Finansal Raporlama, Finansal Performans ve Kurumsal İtibar, ed. Sumer, H. ve Pernsteiner, İtibar Yönetimi, Reputation Management, İstanbul: Beta Basım Yayım, s:171-188, 2014.
  • Fromm, E. Sahip Olmak ya da Olmak, çev: Arıtan, A. İstanbul Say Yayınları. (Özgün adı: To Have or To Be), 2015.
  • Harvey, D. & Bruce, D. Marka Bilmecesi, Markanızın Sırlarını Çözmek, çev: A. Özer, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010. Jones, J. P. Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, Reklamın Doğru Bilinen 28 Yanlışı, çev: A. Özer, İstanbul: MediaCat Kitapları (orijinal baskı tarihi 2004), 2007.
  • Kadıbeşegil, S. Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2012.
  • Kadıbeşegil, S. İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2013.
  • Keller, K. L. Strategic Brand Management, 4e, England: Pearson Education Limited, 2013.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. Principles of Marketing, Pearson Education Limited, England, 2016.
  • Kotler, P. Kotler ve Pazarlama, Yeni Basım, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2011.
  • Kotler, P. & Pfoertsch, W. B2B Marka Yönetimi, Firmadan Firmaya Satışta (B2B) Marka Nasıl Yaratılır?, çev: N. Orhan, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2011.
  • Okay, A. & Okay A. Halkla İlişkiler, Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2011.
  • Özdemir, Ü. A. Bedenin Metalaşma Süreci ve Reklam Yoluyla İmaj Yaratımı, ed. Aydınalp, G. I. İmaj Üretimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, s: 87-126, 2014.
  • Öztürk, R. G. & Tatlı, E. Reklamcılıkta Marka İmajı Yönetimi, ed. Aydınalp, G. I. İmaj Üretimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, s:47-70, 2014.
  • Postman, N. Televizyon Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem, çev: Akınhay, O. İstanbul Ayrıntı Yayınları, 2012.
  • Perek, A. & Hazır, Ç. A. Kurumsal İtibar İle Şirket Değeri Arasındaki İlişki: İmalat Sektöründe Bir Araştırma, ed. Sumer, H. ve Pernsteiner, İtibar Yönetimi, Reputation Management, İstanbul: Beta Basım Yayım, s: 361-382, 2014.
  • Ries, A. & Ries, L. Marka Yaratmanın 22 Kuralı, çev: Özdemir, A. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2012.
  • Russell, B. Anlam ve Doğruluk Üzerine. çev: Ovat, E. Ankara: İtalik Kitapları, Bilgitek Bas. Yayın, 2013.
  • Tellan, D. “Reklam Etkilerini ve Reklamın Etkinliğini Ölçmek: Modeller ve Teknikler”, drl. Tellan D. Reklamcılık: Bakmak ve Görmek. Ankara: Ütopya Yayınevi, s:290-326, 2009.
  • Tosun, N. B. İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım, 2010.
  • Williamson, J. Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, çev: Fethi, A. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2001.
  • Yener, M. & Ergun, S. İtibar Yönetimi: Tanım, Ölçüm ve Teori, ed. Sumer, H. ve Pernsteiner, İtibar Yönetimi, Reputatıon Management, İstanbul: Beta Basım Yayım, s: 4-23, 2014.
  • Yılmaz, E. Marka İmajı. İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2011.
  • Sözlükler Hukuk ve Sosyal Bilimler Sözlüğü, “İtibar Mektubu” Ankara: Bilgi Yayınevi, 1983.
  • Oxford “Wordpower Dictionary, English-English-Turkish”, “Reputation”. United Kingdom: Oxford University Press. 2012.
  • Redhouse Sözlüğü, İngilizce-Türkçe, “Reputation”. İstanbul: Sev Matbaacılık ve Yayıncılık, 2012.
  • YDS Dictionary, “Reputation”. Ankara: İrem yayıncılık
  • İnternet URL 1: http://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/reputation (01.05.2017).
  • URL 2: http://www.zargan.com/tr/q/reputation-ceviri-nedir (01.05.2017).
  • URL 3: https://translate.google.com/#en/tr/reputaion (01.05.2017).
  • URL 4: Fortune “ İşte Dünyanın En Değerli 100 Markası” www.fortuneturkey.com/fotograf/iste-dunyanin-en-degerli-100-markasi-3073 (16.04.2016).
  • URL 5: Forbes, 2014-Global RepTrak100, The World’s Most Reputable Companies http://www.equiposytalento.com/upload/talent_noticias/000/9/globalreptrak_100.pdf (01.05.2017).
  • URL 6: Fortune “2014’te Dünyanın En beğenilen Şirketleri http://www.pazarlamasyon.com/marka/2014te-dunyanin-en-cok-begenilen-sirketleri/ (01.05.2017).
  • URL 7: Talaie, R. (2014). “And the World’s Most Admired Company in 2014 Is…”. Time. http://www.time.com/10351/fortune-worlds-most-admired-company-2014/ (01.05.2017).
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Tan

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2017
Kabul Tarihi 16 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Tan, H. (2017). İTİBAR KAVRAMINDA REKLAMIN ÖNEMİ VE REKLAMIN MARKA DÜNYASINA ETKİSİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(2), 1-23. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/34.1-23


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png