Marka tüketici satın alma davranışları
açısından önemli bir faktördür. Günümüzde işletmeler açısından uzun vadeli
olarak marka kavramının öneminin anlaşılması, marka imajının güçlendirilerek
marka bağlılığının yaratılması önemli hale gelmiştir. Bu nedenle öncelikle
marka kavramının tüketiciler açısından nasıl algılandığı, markanın tüketici
davranışları üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunun bilinmesi gerekmektedir.
Bunun yanı sıra tüketicilerin birçok marka arasında seçim yapabilmesi,
alternatifleri değerlendirmesi bir dizi karar alma sürecinden geçmektedir.
Tüketicilerin karar alma süreçleri kişisel, sosyal ve psikolojik faktörlerden
etkilenmektedir. Diş macunu sektöründe markanın tüketici davranışlarına
etkisini araştıran bu araştırmada İstanbul Aydın Üniversitesinde okuyan 100
öğrenci katılmıştır. Anket bulguları, faktör ve ki kare testi ile analiz
edilmiştir. Araştırmada H0 (Alternatif) :Ürünün fiyatı tüketicinin
bir diş macunu markasıyla ilgili satın alma davranışlarını etkiler” hipotezi ve
H1: Marka tüketicinin satın alma davranışlarını etkiler” hipotezi kabul
görmüştür. Anket sonuçlarına göre tavsiyenin satın alma kararlarında etkili
olduğu söylenebilir. Ayrıca tüketici satın alma kararlarında markanın, ürünün
fiyatından daha etkili bir etken olduğu ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)