Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKULLARDA OKUL KÜLTÜRÜNÜN İNCELENMESİ

Yıl 2017, , 61 - 71, 01.07.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/35.61-71

Öz














Bu araştırmada ortaokullarda görev yapan
branş öğretmenlerinin demografik yapıları ile çalıştıkları okulun, okul kültürü
boyutları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın
evreni, İstanbul ili, Fatih ilçesinde çalışan ortaokul öğretmenleridir.
Örneklemi ise bu ortaokullarında çalışan 237 branş öğretmeninden oluşmaktadır.
Öğretmenler cinsiyete göre 148'i (%62,4) Kadın, 89'u (%37,6) Erkek olarak
dağılmaktadır. Araştırmada veriler Ali Rıza TERZİ’ nin geliştirdiği “Okul
Kültürü Ölçeği” ile toplanıp değerlendirilmiştir. Bir birinden bağımsız grup
arasında sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız
grup arasında ise tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Buna bağlı olarak
tamamlayıcı olarak post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Yapılan
araştırmada bulunan bulgulara göre “Görev Kültürü” boyutunun frekansı değeri
daha yüksek çıkmıştır. Yapılan araştırmada okul kültürü boyutlarıyla ile
cinsiyet faktörü arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okul kültürü
boyutları ile yaş ve aynı okulda çalışma faktörleri arasında anlamlı bir fark
bulunmuştur.



 

Kaynakça

  • Balcı, A. (1998). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri, İstanbul, YA-BA Yayınları
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul ve Okul Geliştirme, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık
  • Çelik, V. (2002). Sınıf Yönetimi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
  • Dolunay, S.K.(2007). Okul Kültürü ve Türkçe Öğretimi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt.3, Sayı. 11, s. 9-22
  • Demirtaş, Z. (2010). Liselerde okul kültürü ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 7(3). 208-223.
  • Demirtaş, Z. (2010). Okul Kültürü ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki, Eğitim ve Bilim, Cilt. 35, Sayı. 158, s. 3-13
  • Fırat, N. (2007). Okul kültürü ve öğretmenlerin değer sistemleri. Yayımlanmamış doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Karasar,N. 2005. Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara,Nobel
  • Sabuncuoğlu, Z. , Tüz, M. (2005). Örgütsel Psikoloji, Alfa Yayınları, Bursa.
  • Şişman, M. (2007). Örgütler ve Kültürler, 2.Baskı, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Terzi, A. R. (2000). Örgüt Kültürü, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
  • Terzi, A. R.(2005). İlköğretim Okullarında Örgüt Kültürü, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 43, s. 423-442
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Haşim Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 21 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Işık, H. (2017). ORTAOKULLARDA OKUL KÜLTÜRÜNÜN İNCELENMESİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(3), 61-71. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/35.61-71


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png