Sosyal medya günümüzde iletişimbilimciler arasından en çok araştırılan
olguların başında gelmektedir. . Web 2.0’la kullanıcıların hizmetine giren
sosyal medya mobil teknolojilerin kullanımının artmasıyla da yaygın
medya haline gelmiştir. Geleneksel medyaya rakip ve alternatif bir medya
olmanın ötesinde geleneksel medyanın içeriğini taşıdığı, avantajlarından
yararlanabildiği yeni bir mecradır. Nitekim internetin yaygınlaşmasıyla
geleneksel medya ortaya çıkan yeni medya ile rekabet edebilmek için
kendi websayfalarını oluşturarak okur-izleyici-dinleyicilerinin bu mecrada
içeriklerine erişimlerini mümkün kılmışlardır. Yeni medyanın sosyal
medyaya evrilmesiyle de sosyal medyaya taşınmışlardır. Peki bugün Türk
basını hangi sosyal medyayı kullanmaktadır ve sosyal medya istatikleri
nedir? Tirajla sosyal medya istatistikleri arasında bir korelasyon var mıdır?
Social media, is one of the most researched facts today by the commications
fellows. To get in use by Web 2.0 social media becomes common due to the
rise of using mobile technologies. Instead of competing with traditional
media and being an alternative media, social media is a new media that
traditional media can transfer its content to it and can benefit its advantages.
Indeed,the traditional media carried its content to the websites to access
of their readers/listeners/watchers to compete with the new media when
internet became common. And with the transform of new media to social
media, the traditional media is carried to social media. Well, now, in which
social media is Turkish printmedia? And what are the statistics of Turkish
print media in social? Is there a correlation between their circulation and
their social media’s statistics?
Diğer ID | JA23VF65SR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 20 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)