Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin matematik başarısı ve matematik
problemi çözmeye yönelik tutumları ile anne-babalarının eğitim düzeyi
arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama
modelinin kullanıldığı çalışmanın örneklemini İstanbul ili Kadıköy,
Üsküdar, Ümraniye ilçelerindeki 12 ilköğretim okulunda öğrenim görmekte
olan 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden yansız olarak seçilen 825 öğrenci
oluşturmuştur. Veriler, “Kişisel Bilgiler Anketi” ile birlikte araştırmacı
tarafından geliştirilen “Başarı Testleri” ve “Matematik Problemi Çözme
Tutum Ölçeği” sırasıyla uygulanarak elde edilmiştir. İstatistiksel testlerde
anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda;
anne-baba eğitim düzeyi ile öğrencilerin matematik başarıları arasında
anlamlı bir ilişki bulunmasına karşın matematik problemi çözme tutumları
arasında bir ilişkiye rastlanılmamıştır.
The aim of this study to examine the relationship between level of parental
education and mathematics problem solving attitude, also mathematics
achievement. In total of 825 (6th, 7th and 8th grade) students were selected
from twelve schools in Kadıköy, Üsküdar and Ümraniye towns of İstanbul
as a sample for the research. A number of research tools have been used
to collect the data for the present research: Mathematics Problem Solving
Attitude Scale (MPSAS), Personal Information Questionnaire (PIQ),
Mathematics Achievement Test for 6th grade students (MATH 6) and
Mathematics Achievement Test for 7th and 8th grade students (MATH
7-8). The statistical significance level was given as 0.05, The study
revealed no significant relationship between mathematics problem solving
attitude and level of parental education. However, the relationship between
mathematics achievement and level of parental education was found to be
statistically significant.
Diğer ID | JA89ZE76FD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 25 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)