BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Futbol Taraftarların Bağlantı Noktalarının İncelenmesi ve Ölçek Güvenirliliğinin Test Edilmesi

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 29, 101 - 142, 01.03.2016

Öz

Günümüzde endüstriyelleşen ve popüler kültürün bir parçası halinde
olan spor, beraberinde içerisinde bulunan farklı tarafların anlaşılması
zorunluluğunu da yanında getirmiştir. Bu tarafların en başında da takım
tutan taraftarlar gelmektedir. Spor pazarlaması literatüründe tüketici
davranışı altında taraftarların davranışlarına, tutumlarına ve psikolojilerine
dönük birçok çalışmaya rastlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı sadakat,
psikolojik bağlılık, bağlılık, bağlantı, özdeşleşme, ilgililik gibi terim
karmaşasının yaşanmasını engellemek üzere daha önceden Trail ve James
(2008)’in geliştirdiği ve Türk futbol taraftarların neye (takım, oyuncu,
spor, kültür vb) bağlı olduklarını ortaya koyan ölçeği üç büyükler olarak
varsayılan Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş taraftarlarıyla anlamak
üzere kullanmak ve güvenirliliğini Türkiye koşullarında test etmektir.
Ayrica yine bağlantı noktaları temel alınarak demografik ve davranışsal
değişkenlerle taraftarların gerek bütünsel gerekse de takım temelli
benzerlik ve farklılıkları irdelenmiştir.

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 29, 101 - 142, 01.03.2016

Öz

Today, sport has become an integral part of popular culture and through
industrialization, it becomes crutial to understand parties that are involved.
One of the most important parties of this is fans who support teams. Spor
consumer behavior, in sport marketing literature, spares a great amount of
work in terms of understanding fan behavior, attitudes and psychology. The
aim of this study is to understand Fenerbahçe, Galatasaray and Beşiktaş
football fan behavior in terms of their points of attachment to team, sport, or
player, using the scale created by Trail and James (2008) in order to clarify
the mixed terminology to understand loyalty, psychological commitment,
connection, attachment, identification, involvement, etc., also test the
scale for reliability in Turkish context. Also, not only fans as general but
also specifically team-wise, similarities and differences between fans are
investigated basing on their points of attachment.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33JP75GU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülberk Gültekin Salman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Gültekin Salman, G. (2016). Türk Futbol Taraftarların Bağlantı Noktalarının İncelenmesi ve Ölçek Güvenirliliğinin Test Edilmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(29), 101-142.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png