BibTex RIS Kaynak Göster

GAME THEORY APPROACH TO ECONOMIC EFFECTS OF ADVERTISING VEHICLE SELECTION PROCESS: AN APPLICATION ON FUZZY TOPSIS FOUNDATION UNIVERSITY OF EDUCATION SECTOR METHOD

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 30, 1 - 33, 01.06.2016

Öz

Advertisers are experiencing uncertainty when deciding on the most
effective advertising tool on the target audience. The aim of the thesis, as
a result of meetings with experts in the education sector in the area of
decision-making due to uncertainties in the process is the most efficient
among the alternative Fuzzy TOPSIS and Game Theory for advertising
tool selection methods have brought a different approach by using
together. Working on Multiple Criteria Decision Making and made the
application on two-player game system. Thus, taking into consideration
the interests of the target audience as well as their interests in the decisionmaking
of the ad can be shown that co-administration of both methods for
the selection of the most effective advertising tool.

OYUN TEORİSİ YAKLAŞIMI İLE REKLAM ARACI SEÇİM SÜRECİNİN EKONOMİYE ETKİLERİ: BULANIK TOPSIS YÖNTEMİYLE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN EĞİTİM SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 30, 1 - 33, 01.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88AS87PE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeşim Akdağ Bu kişi benim

Çiğdem Özarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Akdağ, Y., & Özarı, Ç. (2016). OYUN TEORİSİ YAKLAŞIMI İLE REKLAM ARACI SEÇİM SÜRECİNİN EKONOMİYE ETKİLERİ: BULANIK TOPSIS YÖNTEMİYLE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN EĞİTİM SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 1-33.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png