Sanal bir dünyaya adapte olan bireyler açısından hızla
gelişen teknolojinin yaşamlarının her alanına tesir etmesi kaçınılmaz olmuştur.
Bireylerin yaşam tarzlarından bakış açılarına kadar etki eden teknoloji ve
teknolojik unsurlar, onların alışveriş alışkanlıklarına da etki etmektedir. Her
an her şeyden haberdar olabilen ve bilgiye rahatça ulaşabilen bireyler pasif
rolde yaşamaktan sıyrılmıştır. Dolayısıyla günümüz çağında bireyler, sadece
tüketir konumda değil aynı zamanda üretime etki eder konumda olmaktadır. Bu
durum, pazarlama stratejisi oluşturan markaların yahut şirketlerin teknolojik
yenilikleri takip eder ve aktif halde kullanır olmalarını gerektirmektedir. Bu
çalışma, bireylerin teknolojik yenilikleri benimseyebilme konusunda yaş sınırı
taşımadıklarını ve bu yeniliklerin pazarlama üzerindeki etkilerini veya
katkılarını incelemeyi hedeflemiştir.
Dijital düzenden yeni bir kavram olan fijital düzene geçiş yaşanmaya
başlanmıştır. Bu fijital düzen içerisinde artırılmış gerçeklik ve sanal
gerçeklik uygulamalarının yeri oldukça fazladır. Bireylere daha gerçekçi ve
daha dokunulabilir bir ortam sağlayan fijital uygulamalar, onların ilgisini
çekme konusunda başarılı olmaktadır. Pazarlama teknikleri arasında yerini alan
fijital pazarlama hakkında görüşlerin alınabilmesi için kantitatif araştırma
kategorisindeki çevrimiçi anket yöntemini kullanmak uygun görülmüştür. Çalışma
neticesinde artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarını kapsayan
fijital pazarlama içeriklerine, bireylerin rahatça uyum sağlayacakları ve bu
uygulamaların tüketime olumlu etkilerinin olacağı görülmüştür.
: Dijital Pazarlama Fijital Pazarlama Artırılmış Gerçeklik Sanal Gerçeklik
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)