Bu araştırmada ortaokullarda görev yapan
branş öğretmenlerinin demografik yapıları ile çalıştıkları okulun, okul kültürü
boyutları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın
evreni, İstanbul ili, Fatih ilçesinde çalışan ortaokul öğretmenleridir.
Örneklemi ise bu ortaokullarında çalışan 237 branş öğretmeninden oluşmaktadır.
Öğretmenler cinsiyete göre 148'i (%62,4) Kadın, 89'u (%37,6) Erkek olarak
dağılmaktadır. Araştırmada veriler Ali Rıza TERZİ’ nin geliştirdiği “Okul
Kültürü Ölçeği” ile toplanıp değerlendirilmiştir. Bir birinden bağımsız grup
arasında sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız
grup arasında ise tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Buna bağlı olarak
tamamlayıcı olarak post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Yapılan
araştırmada bulunan bulgulara göre “Görev Kültürü” boyutunun frekansı değeri
daha yüksek çıkmıştır. Yapılan araştırmada okul kültürü boyutlarıyla ile
cinsiyet faktörü arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okul kültürü
boyutları ile yaş ve aynı okulda çalışma faktörleri arasında anlamlı bir fark
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)