Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULAŞTIRMA ALTYAPI YATIRIMLARININ FİNANSAL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 4, 77 - 87, 01.10.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.77-87

Öz














Ülkelerin
sahip olduğu altyapı; gelişmişlik seviyelerini yansıtmaktadır. Altyapı; bir
ülkedeki sistemlerin etkin ve verimli çalışması, sektörlerin karlılık oranları,
halka sunulan hizmet seviyesi ve genel olarak hayat kalitesini doğrudan
etkilemektedir. Dolayısı ile altyapı kurulumunun söz konusu ülkenin ekonomisi
ile de doğrudan bir ilişkisi de bulunmaktadır. Altyapı; elektrik, su, doğalgaz,
iletişim, ulaştırma gibi temel sektörleri ve bunların bileşenlerini ihtiva
etmektedir. Buradan hareketle, ülkenin sahip olduğu altyapı çeşitliliğinin de
yine o ülkenin altyapısının gelişmişlik düzeyi ile doğrudan bağlantılı olduğu
söylenebilir. Bu kapsamda ulaştırma yatırımlarının bir ülkenin ekonomik
göstergeleri açısından sahip olduğu rol oldukça önemlidir. Bu anlamda da
detaylı olarak incelenmesine ihtiyaç bulunmaktadır.



 

Kaynakça

  • [1] Affuso, L., Masson, J., and Newbery, D. (2003), ‘Comparing Investments in New Transport Infrastructure: Roads versus Railways?’, Fiscal Studies, 24, 275–315.
  • [2] Afraz, N., Aquilina, M., Conti, M., and Lilico, A. (2006), ‘Impact of Transport Infrastructure on Economic Growth’, Annex 6 to Final Report of COMPETE: Analysis of the Contribution of Transport Policies to the Competitiveness of the EU Economy and Comparison with the United States, Karlsruhe, ISI.
  • [3] Aschauer, D. A. (1989), ‘Is Public Expenditure Productive?’, Journal of Monetary Economics, 23, 177–200.
  • [4] Barro, R. J. (1990), ‘Government Spending in a Simple Model of Endogenous Growth’, Journal of Political Economy, 98, S103–25.
  • [5] Benassy-Quere, A., Gobalraja, N., and Trannoy, A. (2007), ‘Tax and Public Input Competition’, Economic Policy, 50, 385–430.
  • [6] Department for Transport (2006a), Transport, Wider Economic Benefits and Impacts on GDP, London, Department for Transport.
  • [7] Glaister, S. (2002), ‘UK Transport Policy 1997–2001’, Oxford Review of Economic Policy, 18, 154–86.
  • [8] Graham, D. (2007), ‘Variable Returns to Agglomeration and the Effect of Road Traffic Congestion’, Journal of Urban Economics, 62, 103–20.
  • [9] Rodrı´guez, D.A., Khattak, A.J., Evenson, K.R., 2006. Can community design increase physical activity: evidence from a new urbanist and a conventional community. Journal of the American Planning Association 72 (1), 43–56.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Karaman Bu kişi benim

Mehmet Fatih Altan

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 21 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karaman, E., & Altan, M. F. (2017). ULAŞTIRMA ALTYAPI YATIRIMLARININ FİNANSAL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(4), 77-87. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.77-87


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png