Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA UYGULAMASININ SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ: İSTANBUL İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 1, 91 - 109, 01.01.2019

Öz

Son otuz yılda teknolojide önemli gelişmelere tanıklık edilmektedir.
Küreselleşmenin etkisiyle, teknolojik gelişmeler alanında iş ve iletişim biçiminde
pek çok yenilik ortaya çıkmaktadır. Bu çerçevede internetin yaygınlaşmasıyla
beraber, insanlar ve işletmeler arasındaki iletişim ve etkileşim, ulusal ölçekte
uluslararası bir boyut kazandığı izlenmiştir. Bu bağlamda, işletme faaliyetlerinin
küresel pazarlara taşınması daha kolay hale gelmektedir. İnternet kullanımının
özellikle sosyal medyadaki turizm işletmeleri yönünden de turistik ürünün
tercihinde son derece önem taşıması karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla sosyal
medyanın turizm ürün tercihindeki rolünü incelemek ve bu platformları etik olarak
değerlendirmek gerekmektedir. Literatür araştırmasında turizm işletmecileri
açısından ise bu tür çalışmaların yapılmadığı görülmektedir. Bu durum bile
çalışmanın önemini artırmaktadır. Bu bakımdan çalışmanın temel amacı, turizm
işletmelerindeki sosyal medyanın pazarlama yönünden fonksiyonunu açıklamak
olacaktır.

Kaynakça

  • Algül, A. (2015), Sosyal Medya Araştırmaları (içinde editör: Deniz Yengin), Paloma Yayınevi, İstanbul. Dinçer, M. Zeki, (1993), Turizm Ekonomisi ve Türkiye Ekonomisinde Turizm, Filiz Kitapevi, İstanbul. Ferrell O.C. Ve J. Fraedrich (2008), Business Ethics, Ethical Decision Making And Cases, Houghton Miffly Company, Eight Edition. 2008: 7. Goeldnerc., Ritchiej, Ve Brent, R. (2011), Tourism: Principles, Practices, Philosophies, John Wiley&Sons, Inc, New Jersey 2011: 75-80 İslamoğlu, A. H. ve Altunışık, R. (2008), Tüketici Davranışları (2. Baskı: 2008: 5). Beta Yayınları, İstanbul. Kalafatoğlu Y. (2011), “Sosyal Medya ve E-Pazarlama İlişkisi”, Http:// Sosyomedya.Org/2011/04/01/Sosyal-Medya-Ve-E-Pazarlama-İle-İliskisi/, 2010,S-17 (25.05.2018) Kozak, N. (Editör), Çakıcı, C, Akoğlan Kozak, M., Azaltun, M., Sarıışık, M. ve Sökmen, A. (2001). Otel İşletmeciliği: İlkeler-Uygulamalar. DetayYayıncılık, Ankara. Law R., K. Leung,Ve J. Wong (2004), “The Impact Of The Internet On Travel Agencies”, International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 16(2), 100‐107. Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002), Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, ss. 183-195. Tavmergen, İge Pırnar, Meriç, Pınar Özdemir, (2002), Turizmde Tanıtma Ve Halkla İlişkiler, Turhan Kitapevi, Ankara. Tek, Ö. B. (1999), Pazarlama İlkeleri-Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye Uygulamaları (8. Baskı: 1999: 185). Beta Yayınları, İstanbul. Zengin, B. ve Arıcı, S., Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanım Şekillerinin Tüketici Satınalma Niyeti Üzerindeki Etkisi, Melih Topaloğlu, 2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Heydar Yusıflı Bu kişi benim 0000-0003-1520-9379

Gülmira Kerim Bu kişi benim 0000-0002-9211-2741

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2018
Kabul Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yusıflı, H., & Kerim, G. (2019). TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA UYGULAMASININ SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ: İSTANBUL İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 11(1), 91-109.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png