Son otuz yılda teknolojide önemli gelişmelere tanıklık edilmektedir. Küreselleşmenin etkisiyle, teknolojik gelişmeler alanında iş ve iletişim biçiminde pek çok yenilik ortaya çıkmaktadır. Bu çerçevede internetin yaygınlaşmasıyla beraber, insanlar ve işletmeler arasındaki iletişim ve etkileşim, ulusal ölçekte uluslararası bir boyut kazandığı izlenmiştir. Bu bağlamda, işletme faaliyetlerinin küresel pazarlara taşınması daha kolay hale gelmektedir. İnternet kullanımının özellikle sosyal medyadaki turizm işletmeleri yönünden de turistik ürünün tercihinde son derece önem taşıması karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla sosyal medyanın turizm ürün tercihindeki rolünü incelemek ve bu platformları etik olarak değerlendirmek gerekmektedir. Literatür araştırmasında turizm işletmecileri açısından ise bu tür çalışmaların yapılmadığı görülmektedir. Bu durum bile çalışmanın önemini artırmaktadır. Bu bakımdan çalışmanın temel amacı, turizm işletmelerindeki sosyal medyanın pazarlama yönünden fonksiyonunu açıklamak olacaktır.
Algül, A. (2015), Sosyal Medya Araştırmaları (içinde editör: Deniz Yengin),
Paloma Yayınevi, İstanbul.
Dinçer, M. Zeki, (1993), Turizm Ekonomisi ve Türkiye Ekonomisinde Turizm,
Filiz Kitapevi, İstanbul.
Ferrell O.C. Ve J. Fraedrich (2008), Business Ethics, Ethical Decision Making
And Cases, Houghton Miffly Company, Eight Edition. 2008: 7.
Goeldnerc., Ritchiej, Ve Brent, R. (2011), Tourism: Principles, Practices,
Philosophies, John Wiley&Sons, Inc, New Jersey 2011: 75-80
İslamoğlu, A. H. ve Altunışık, R. (2008), Tüketici Davranışları (2. Baskı: 2008:
5). Beta Yayınları, İstanbul.
Kalafatoğlu Y. (2011), “Sosyal Medya ve E-Pazarlama İlişkisi”, Http://
Sosyomedya.Org/2011/04/01/Sosyal-Medya-Ve-E-Pazarlama-İle-İliskisi/,
2010,S-17 (25.05.2018)
Kozak, N. (Editör), Çakıcı, C, Akoğlan Kozak, M., Azaltun, M., Sarıışık, M. ve
Sökmen, A. (2001). Otel İşletmeciliği: İlkeler-Uygulamalar. DetayYayıncılık,
Ankara.
Law R., K. Leung,Ve J. Wong (2004), “The Impact Of The Internet On Travel
Agencies”, International Journal Of Contemporary Hospitality Management,
16(2), 100‐107.
Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002), Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm
Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm
Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, ss. 183-195.
Tavmergen, İge Pırnar, Meriç, Pınar Özdemir, (2002), Turizmde Tanıtma Ve
Halkla İlişkiler, Turhan Kitapevi, Ankara.
Tek, Ö. B. (1999), Pazarlama İlkeleri-Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye
Uygulamaları (8. Baskı: 1999: 185). Beta Yayınları, İstanbul.
Zengin, B. ve Arıcı, S., Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanım
Şekillerinin Tüketici Satınalma Niyeti Üzerindeki Etkisi, Melih Topaloğlu, 2017.
Yusıflı, H., & Kerim, G. (2019). TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA UYGULAMASININ SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ: İSTANBUL İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 11(1), 91-109.