Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-4 yaş arası
çocukların ebeveyn tutumları ile benlik kavramları arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul’da yer alan iki okul öncesi
eğitim kurumunda öğrenim gören 60 çocuk ve ebeveynleri ile yürütülmüştür.
Araştırmada, sosyodemografik bilgiler Kişisel Bilgi Formu ile, çocukların benlik
kavramı Purdue Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği ve ebeveyn tutumları
Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) ile değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda erkek çocuklarda benlik kavramının kız çocuklara göre
daha yüksek olduğu bulunmuştur. PARI Ölçeğinin Demokratik ve Eşitlik alt
ölçeği puanları ile benlik kavramı arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Buna
karşılık Ev Kadınlığı Rolünü Reddetme, Aşırı Annelik, Geçimsizlik, Sıkı Disiplin
alt ölçeği ile benlik kavramı arasında negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Benlik
kavramının, bireyin gelişiminde kritik bir evre olduğu bilinen erken çocukluk
döneminde cinsiyetler arasında farklılık gösterdiği ve ebeveyn tutumlarının
benlik kavramını etkilediği düşünülmüştür.
Benlik Kavramı Benlik Gelişimi Ebeveyn Tutumu Erken Çocukluk Dönemi Cinsiyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)