Yerel yönetimlerin halkla ilişkiler bağlamında uyguladığı tanıma faaliyetlerinin etkinliği, vatandaş ile yönetim arasındaki etkileşimin niteliğini ve dolayısıyla yönetimin başarısını doğrudan etkilemektedir. Bu noktadan hareketle, bu çalışmada Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin vatandaşlarla olan etkileşim düzeyi, bu etkileşimde geleneksel ve yeni yöntemlerden hangisinin daha çok kullanıldığı ve bu yöntemlerin yaş, eğitim ve gelir değişkenleri ile olan ilişkisi incelenmiştir. Sonuç olarak Trabzon’da yaşayan vatandaşların belediyenin kendileri ile yeterince etkileşim kurduğunu düşünmedikleri görülmüştür. Vatandaşlar belediye ile etkileşim kurmak istediğinde yeni medya araçlarını kullanmaktan daha çok geleneksel yöntemleri tercih etmektedir. Yeni medya araçları ise daha çok gençler tarafından tercih edilmektedir. Eğitim ve gelir düzeyi görece yüksek olan vatandaşlar ise hem geleneksel yöntemlerle hem de yeni medya araçları aracılığıyla talep ve şikâyetlerini belediyeye aktarma açısından daha aktiftir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)