Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mahalli İdarelerin Dezavantajlı Gruplara Eğitim Desteği Verme Sürecindeki Rolleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 51 - 68, 04.04.2017

Öz

Mahalli idarelerin dezavantajlı gruplara eğitim desteği verme sürecindeki rollerini belirlemek üzere yapılan bu çalışmanın temel amacı, mahalli idarelerin dezavantajlı gruplara yönelik gerçekleştirdiği eğitim faaliyetlerini incelemek, bu konuda yerel yöneticilerin algısını değerlendirmek ve mevcut çalışmaların işlevselliğinin irdelemektir. Araştırmanın ana amacına sadık kalınarak, katılımcıların ölçek sorularına verdikleri cevaplar cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre farklılaşma durumları incelenmiştir. Yapılan bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu tarz araştırmada süreç içerisinde nitel ve nicel yöntem birlikte kullanılır. Bu çalışmada kullanılan karma yöntem açıklayıcı desene göre gerçekleştirilmiştir. Bu tarz çalışmalarda nicel verilerin desteklenmesi veya daha iyi açıklanmasına dönük nitel veriler kullanılır. Araştırmanın evreni, İstanbul ili, örneklemi ise Bahçelievler ve Bağcılar belediyelerinde görev yapan 106 beyaz yakalı çalışandan oluşmaktadır. Kaynar (2014) tarafından hazırlanan “Yerel Yönetimlerde Eğitim Faaliyetleri Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcıların algılarının cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenine göre anlamlı düzeyde değişmediği görülmüştür. Ancak mezuniyet durumuna göre yerel yönetimlerin eğitim faaliyetleri ölçeğine verilen cevaplar karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı sonuç bulunmuştur (p<.05). Lisansüstü mezunları, ön lisans ve lisans mezunlarına göre daha anlamlı cevaplar vermişlerdir. Kıdeme göre yerel yönetimlerin eğitim faaliyetleri ölçeğine verilen cevaplar karşılaştırıldığında, kıdem değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Alp, L. (2014). Dezavantajlı Grupların İstihdama Katılmaları: G20 Ülkelerindeki Başarılı Uygulamalar. Uzmanlık tezi. Dış İlişkiler ve Yurtdışı İşçi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Ankara Akkan, B.E., Deniz, B.M., Ertan, M. (2011). Sosyal Dışlanma Roman Halleri. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu. Beceren, E., Kasalak, M. (2010). Avrupa Birliği İstihdam Stratejisi ve Üye Ülke Stratejilerinin 10 Hedef Kapsamında İstihdama Yönelik Uygulamaları, Ekonomi Bilimleri Dergisi, 2(2),49-55, 2010. Bumin, K. (1990). Demokrasi arayışında kent (10. baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Dede, Y. Demir, B,S. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları, Tasarımı ve Yönetilmesi. İstanbul: Anı Yayıncılık. Erkan, H. (2011). Bilgi Çağında Kentleşme ve Dezavantajlı Grupların Toplumsal Entegrasyonu. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, 13-15. Etyemez, H. (2012). Kamuda Sosyal Politika, İş Hayatında Dezavantajlı Gruplar, Ankara, Memur-Sen Derneği Yayınları. Gündoğdu, A. (2012). Kamuda Sosyal Politika, Dezavantajlı Gruplara Yönelik Uygulamalar, Ankara, Memur-Sen Derneği Yayınları. Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikler (4. baskı) Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaynar, M.N. (2014). Dezavantajlı grupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları. Kürşat, B. (1990). Demokrasi arayışında kent. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2013). Qualitative data analysis. Sage. Plano-Clark, Vicki; Huddleston-Casas, Catherine; Churchill, Susan; O’Nei lGreen, Denise; andGarrett, Amanda, “Mixed Methods Approaches in Family Science Research” (2008). Educational Psychology Papersand Publications. Paper 81. http://digitalcommons.unl.edu/ edpsychpapers/81 Tekin, H. (1996). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları. Tortop, N., Aykaç, B. ve Yayman, H. (2006). Mahalli İdareler. Ankara: Nobel Yayınları. TÜİK (2013). İstihdam, İşsizlik ve Ücret. http://www.tuik.gov.tr/UstMenu. do?metod=temelist adresinden 01.01.2015 tarihinde alınmıştır. Unıcef: Marsh Et.Al.,(2008). Eşitsiz Vatandaşlık: Türkiye Çingenelerinin Karşılaştığı Hak İhlalleri. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Ektiren Bu kişi benim

Mehmet Nuri Kaynar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ektiren, M., & Kaynar, M. N. (2017). Mahalli İdarelerin Dezavantajlı Gruplara Eğitim Desteği Verme Sürecindeki Rolleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 51-68.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png