Üniversitelerin bilginin üretilmesi, işlevselleştirilmesi ve dağıtılmasında
ufuk açıcı ve yol gösterici kurumlar olması toplumun tüm kesimlerinin
üniversitelerden beklentilerini her geçen gün artırmaktadır. Bu doğrultuda,
son dönemlerde üniversite paydaşları tarafından sıklıkla dile getirilen
beklentilerinden birisi üniversitelerin girişimci bir niteliğe sahip olmasıdır.
Yani üniversitelerde üretilen bilginin toplumun tüm kesimlerine somut
faydalar sağlayacak şekilde işlevselleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasıdır.
Bu ise bir üniversitenin kısa, orta ve uzun vadede misyonunu, vizyonunu,
amaç ve hedeflerini kapsayan bir stratejik yöne sahip olması ve bu
süreci etkin bir şekilde yürütmesiyle mümkündür. Bu araştırmanın
amacı, üniversitelerin stratejik planlarını girişimci ve yenilikçi üniversite
endeksi bağlamında incelemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de
Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi sıralamasında ilk 50’ye giren
üniversiteler oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
araştırmanın verilerini üniversiteleri stratejik planları oluşturmaktadır.
Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Analiz sonucunda, üniversitelerin stratejik planlarının endekste yer alan
temalarla büyük ölçüde örtüşmediği saptanmıştır. Üniversitelerin stratejik
verilen temanın ise “Lisanslı patent/faydalı model/ Endüstriyel Tasarım
Sayısı” olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)