Bu çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin Avrupa
yakasında bulunan ilkokullardan rastgele seçilen ilkokul 4. sınıf
öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarını incelemek amacıyla kaleme
alınmıştır. Araştırmada, 806 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları
üzerinde; cinsiyet farklılığı, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin
sosyoekonomik durumu değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda
elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Kız öğrenciler erkek öğrencilere
göre daha çok kitap okumaktadır. Boş zamanlarında kitap okuyan kız
öğrenci sayısı erkek öğrenci sayısından fazladır. Kız öğrencilerin daha
çok duygusal, macera, mizah ve bilim kurgu içerikli kitapları; erkeklerin
ise polisiye içerikli kitaplar okudukları görülmektedir. Erkekler bilgisayar
kullanma alışkanlığından dolayı kitap okuyamazken; kızların ise ev
işleri, kitap fiyatlarının pahalı olması, derslerin yoğunluğu ve televizyon
gibi nedenlerden dolayı kitap okuyamadıkları görülmektedir. Annelerin
eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap okuma alışkanlığında etkili olduğu ve
annelerin eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencilerin kitap okuma alışkanlık
düzeylerinin de yükseldiği görülmektedir. Babaların eğitim düzeyinin
öğrencilerin kitap okuma alışkanlığında etkili olduğu ve babaların eğitim
düzeyi yükseldikçe öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeylerinin de
yükseldiği görülmektedir. Annenin eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap
okuma alışkanlığını etkileme oranı babaya göre daha yüksektir. Ailenin
gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeyleri de
artmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)