Bu araştırmada 2018-19 eğitim ve öğretim yılında ilkokul 1, 2, 3 ve 4.
sınıflarda okutulan Türkçe ders kitaplarındaki 72 dinleme/izleme metni,
taşıması gereken özellikler bakımından betimsel bir desenle incelenmiştir.
Metinlerin analizinde doküman inceleme ve uzman görüşünden yararlanma
teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, metinlerin öğrenciye
görelik, tür dağılımı, söz varlığı ve sesletim bakımından literatürde ve
öğretim programında belirlenen ölçütlere genelde uyulmadığı ve bir
planlama yapılmadığı, fakat şiddet ve argo içerik, diksiyon bakımından
programlara uygun olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)