Türkiye’de, öğrencilerin en az bir yabancı dili öğrenebilmeleri için farklı politikalar ve
eğitim-öğretim modelleri uygulanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim Kurumları
Yönetmeliği ve 2012 yılında yürürlüğe giren yeni eğitim kanunu bağlamında, yabancı dil
eğitimini yeniden düzenlemiş ve Anadolu liselerinde Almancanın ikinci yabancı dil olarak
okutulmasını zorunlu tutmuştur. Bu çalışmanın amacı, İstanbul ilinde iki Anadolu lisesinde
eğitim ve öğretimine devam eden öğrencilerin ikinci yabancı dil olarak Almanca
öğrenmelerinde motivasyon düzeylerini etkileyen faktörleri incelenmektir. Çalışmaya 9., 10.,
11. ve 12. sınıflarda okuyan toplam 121 kız ve erkek öğrenci dâhil edilmiştir. Öğrencilere,
Almanca öğrenirken beklenti düzeyi, dışsal ve içsel motivasyon ve kendilerini nasıl
gördüklerini gibi faktörler açısından değerlendirmek amacıyla “Motivation Level of Students
Learning German as a Second Foreign Language” başlıklı bir anket uygulaması yapılmıştır.
Bulgular istatistiksel olarak analiz edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, içsel ve dışsal
motivasyon faktörlerinden sınıf düzeyi ile ebeveynlerin eğitim durumlarının Anadolu
liselerinden ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmede öğrencilerin motivasyonlarını
belirlediği anlaşılmıştır.
Numerous educational policies and models have been implemented for the students to learn at
least a foreign language in Turkey. The Ministry of Education in Turkey has redesigned the foreign language teaching policy within the context of the regulation of primary level
institutions and the recent law of education which came into effect in 2012. As a result of this
reform, German has been adopted as a second compulsory language in Anatolian High
Schools other than English. To identify the attitudes of students towards learning German, a
survey entitled ‘motivation level of students learning German as a foreign language’ in which
a total of 121 students from the 9th, 10th, 11th and 12th grades participated was carried out with
a view to determining students’ expectation, extrinsic motivation, intrinsic motivation and
perception of learning German. The findings were analyzed statistically (p<0.05). The study
revealed that the students’ grades and educational background of parents were the
determining factors affecting intrinsic and extrinsic motivation levels of students learning
German as a foreign language in Anatolian High Schools other than English.
Anatolian School Foreign Language German Learning Motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)