Bireylerin geleceği yaratıcı çocuklara ve çocukların yaratıcılığını mümkün kılan özgün eğitim
içeriğine bağlıdır. Toplumların sahip oldukları orijinal ve üstün yapıtlar yaratıcı düşünceye
sahip insanların yarattığı yapıtlardır. Her toplum için en önemli eğitim sorunu yaratıcı
niteliklere sahip çocukları erken belirlemek ve bireylerde yaratıcı düşünceyi oluşturup
geliştirmektir. Çağımızda bunun için bazı uygulamalar mevcutken bu konuda araştırmalar
halen devam etmektedir. Kodlama eğitimi de bunlardan biridir. Öğrenciler kodlamayı
mühendis, bilim adamı olmak için öğrenmemeli, kodlamanın gerekliliğini anlamaları ve
içerisinde bulunduğu teknoloji çağına ayak uydurarak üretken olmaları gerekmektedir.
Bu çalışmada robotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme
becerilerine etkisi incelenmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel deseni olan bu
araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünme Testleri ölçeğinin A ve B Yaratıcı Düşünme formları
kullanılmıştır. A ve B formları sözel form toplam yaratıcılık, şekilsel form toplam yaratıcılık
puanları ve bu yaratıcılık puanlarının alt boyutları açısından değerlendirilmiştir. Deney ve
kontrol grubunda 15’er öğrenci yer almıştır. Veri analizi sonucunda deney grubunun şekilsel
form toplam yaratıcılık kategorisinde kontrol grubuna göre genel olarak daha yüksek puan
elde ettikleri ve puanları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sözel yaratıcılık
toplam puanlarında ise deney ve kontrol grubunun toplam puanları açısından anlamlı bir
farklılık olmadığı ancak bazı alt boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
The future of individuals depends on creative children and the original educational content
that enables children's creativity. The original and superior works that societies have are the
works created by people with creative thinking. The most important educational problem for
every society is to identify children with creative skills early and to develop creative thinking
of the individuals. While there are many applications for this in our age, the research is still
ongoing. Coding education is one of them. The consensus in the field is that students should
not learn coding to become engineers and scientists, but understand the necessity of coding,
and be productive by keeping up with the age of technology in which they are located.
In this study, the effects of robotics and coding training on 4th-grade students’ creative
thinking skills were examined. In this pre-posttest control group quasi-experimental design
study, A and B forms of the Torrance Creative Thinking Test (TCTT) were used to determine
students’ creative thinking skills. Students’ creative thinking skills were evaluated in terms of
verbal test total creativity scores, shape test total creativity scores, and sub-dimensions of
those scores. Experimental and control groups consisted of 15 students. Data analysis
indicated that the experimental group got higher scores than the control group in shape
creativity test and there were statistically significant differences between both groups. On the
other hand, there were no significant differences between experimental and control groups in
the verbal creativity total scores, but significant differences were found in some of the subdimensions
of the test.
Creative thinking coding education in elementary education robotic coding
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)