Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL KİMLİK ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI: TOG VE TOFD ÖRNEKLERİ

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 1, 41 - 58, 01.01.2021

Öz

Günümüzde kurumlar teknolojinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya ortamlarında kendilerini ifade edebilecekleri yeni bir alan oluşturmuşlardır. Sosyal medya kuruluşların hedef kitlelerine ulaşmasında, kendilerini geniş kitlelere tanıtmada bir araç haline gelmiştir. Dijitalleşmenin etkisiyle sivil toplum kuruluşları da hedef kitlelerine projelerini tanıtmak, savundukları konular hakkında dikkat çekmek, gönüllü sayılarını arttırabilmek ve projelerine kaynak üretebilmek için sosyal medyayı amaçları doğrultusunda kullanarak kurumsal kimlik çalışmaları yapmaktadırlar. Sosyal medyada kurumsal kimlik çalışması yürüten sivil toplum kuruluşları, çeşitli faaliyetlerle kendini tanıtarak hedef kitlesinin zihninde yer almaktadır. Bu çalışmada sosyal ağ sitesi olan Instagram’da, sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kimlik oluşturma süreçlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Yaşama Dair Vakfı’nın Yayınladığı “Verilerle Sivil Toplum Kuruluşları” raporunda belirtilen ve medyada en çok yer alan Sivil Toplum Kuruluşları araştırmanın evrenini oluştururken, Toplum Gönülleri Vakfı ve Türkiye Omurilik Felçlilileri Derneği çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Sivil toplum kuruluşlarının Instagram’daki kurumsal kimlik çalışmalarına bakılmış ve Instagram sayfalarında 01.06.2019 – 30.11.2019 tarihleri arasındaki paylaşımlarında kurumsal kimlik çalışmaları içerik analizi ile incelenmiş ve sivil toplum kuruluşlarına yarı yapılandırılmış sorular sorularak veri toplama tekniği kullanılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Baloğlu, Z. (2016). İşletmelerde kurumsal kimlik yönetimi: Adana ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerindeki çalışanlar üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • 2. Bekci, M. (2018). Sürdürülebilir turizm kapsamında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • 3. Elibol, B. (2008). Türkiye’de Sivil Toplum Kuruluşlarının Ormancılık Politikası Üzerine Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü) 4. Ercan, H. (2002). Türkiye'de Sivil Toplum Tartışmaları Üzerine.
  • 5. Gürdal, R. (1997) Türkiye Genç İş Adamları Derneği, 2000’li Yıllara Doğru Türkiye’nin Önde Gelen Sorunlarına Yaklaşımlar, 21-Sivil Toplum Örgütleri ÇİFTÇİ-De, D. B. İ. M., İŞLER, D. B., ÇİFTÇİ, M., & YARANGÜMELİOĞLU, D. (2013). HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK: SOSYAL MEDYANIN KULLANIMI VE YENİ STRATEJİLER. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 174-185.
  • 6. Knapp, L., & Campbell, E. H. (2010). The importance of Corporate Identity. USA. EHC Brand.
  • 7. Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • 8. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği (7. Baskı). İstanbul: Derin Yayınları.
  • 9. Usta, R. (2012). Kurumsal kimlikte kültürün yansıması (Doctoral dissertation, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • 10. Tosun, M. (2013). Sivil toplum kuruluşları ve yerel siyaset, sivil toplum kuruluşları yöneticileri üzerine bir değerlendirme: Uşak alan araştırması (Doctoral dissertation, SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • 11. Yıldırım, B. (2015). İçerik Çözümlemesi Yönteminin Tarihsel Gelişimi Uygulama Alanları ve Aşamaları. B. Yıldırım (Der.). İletişim Araştırmalarında Yöntemler: Uygulama ve Örneklerle (s. 105-155), Konya: Literatürk Akademia.
  • 12. Wolf, J. ve WOLLF, T. (1995). Lexikon Betriebswirtschaft. München: Wilhelm Heyne Verlag.
  • 13. YAMAN, Y. (2005). Sivil toplum kuruluşlarında birbirinden öğrenme: Benchmarking. Sivil toplum kuruluşları için yönetim rehberi içinde, 103-118.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burcu Yağmur Şivil Bu kişi benim 0000-0002-8996-0344

Deniz Yengin Bu kişi benim 0000-0002-6846-0770

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şivil, B. Y., & Yengin, D. (2021). KURUMSAL KİMLİK ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI: TOG VE TOFD ÖRNEKLERİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 41-58.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)