Post-truth kavramı sosyal medya ağlarında gerçeğin ve bilginin yerini yalan, asparagas ve propaganda içerikli bilginin almasını ve hakikatin anlamını yitirmesi anlamına gelmektedir. Bu çalışma son dönemde araştırmacıların üzerinde durduğu en önemli konuların başında gelen “post-truth ve sosyal medya” konulu araştırma makalelerinin bibliyometrik analizini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada Web of Science veri tabanında taranan “post-truth ve sosyal medya” konulu araştırma makaleleri bibliyometrik yöntemle incelenmiş ve VOSviewer programında bibliyometrik verilerin ağ haritaları çıkarılmıştır. Çalışma sonunda post-truth ve sosyal medya konulu 185 araştırma makalesinin bulunduğu, bu alanda yapılan çalışmaların 2017 yılında başladığı belirlenmiştir. Bu çalışmalar arasında Türkiye’den 6 farklı üniversitede yer alan 8 araştırmacının yayımlamış olduğu çalışmalar da bulunmaktadır. Diğer taraftan incelenen araştırma makalelerinde en fazla kullanılan ortak anahtar kelimeler arasında sahte haber, dezenformasyon ve misenformasyon gibi önemli konular bulunmaktadır. Çalışmalarda en az dijital okuryazarlık, haber kaynağı, gazetecilik eğitimi, dijital gazetecilik, dijital gözetim, medya kullanımı ve çevrimiçi iletişim gibi konulara değinildiği tespit edilmiştir.
Post-Truth Sosyal Medya Yalan Bilgi Bibliyometrik Analiz Vosviewer.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 4 |