The present paper revolves around the evolution of e-commerce and language choice in the Algerian virtual sphere since the Covid-19 pandemic. The main objective is to establish and confirm the link which lies between the pandemic and e-commerce proliferation, and then to reveal the position of English within the Algerian commercial process and its potential in naming Algerian online brands. The researcher opted for a mixed-methods approach, combining interviews and observation conducted in delivery agencies, and a netnography encompassing online immersion in small business accounts on Instagram. Results demonstrate that the exponential growth of e-commerce during the pandemic was accompanied by the apparent use of the English language by certain small business pages on Instagram. Indeed, the Covid-19 pandemic heralded an unprecedented language phenomenon in the Algerian context which suggests the welcoming of English in Algerian online commercial transactions.
Bu makale, Covid-19 pandemisinden bu yana Cezayir sanal alanında e-ticaretin ve dil seçiminin evrimi etrafında dönmektedir. Temel amaç, pandemi ile e-ticaretin yaygınlaşması arasında yatan bağlantıyı kurmak ve doğrulamak, ardından da İngilizcenin Cezayir ticari sürecindeki konumunu ve Cezayir çevrimiçi markalarını isimlendirme potansiyelini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı, teslimat acentelerinde yapılan görüşmeler ve gözlemler ile Instagram'daki küçük işletme hesaplarına çevrimiçi dalmayı kapsayan bir netnografiyi birleştiren karma bir yöntem yaklaşımını tercih etti. Sonuçlar, pandemi sırasında e-ticaretin katlanarak büyümesine, Instagram'daki bazı küçük işletme sayfalarının İngilizce dilini belirgin bir şekilde kullanmasının eşlik ettiğini göstermektedir. Gerçekten de Covid-19 pandemisi, Cezayir bağlamında benzeri görülmemiş bir dil fenomeninin habercisi oldu ve bu da Cezayir'deki çevrimiçi ticari işlemlerde İngilizce'nin hoş karşılandığını gösteriyor.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Kullanım Bilimi, Toplumsal Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 4 |