Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UNVEILING THE IMPACT OF COVID-19 ON EXPANDING THE ALGERIAN LINGUISTIC PALETTE: THE CASE OF ENGLISH IN E-COMMERCE

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 4, 560 - 592, 07.10.2025

Öz

The present paper revolves around the evolution of e-commerce and language choice in the Algerian virtual sphere since the Covid-19 pandemic. The main objective is to establish and confirm the link which lies between the pandemic and e-commerce proliferation, and then to reveal the position of English within the Algerian commercial process and its potential in naming Algerian online brands. The researcher opted for a mixed-methods approach, combining interviews and observation conducted in delivery agencies, and a netnography encompassing online immersion in small business accounts on Instagram. Results demonstrate that the exponential growth of e-commerce during the pandemic was accompanied by the apparent use of the English language by certain small business pages on Instagram. Indeed, the Covid-19 pandemic heralded an unprecedented language phenomenon in the Algerian context which suggests the welcoming of English in Algerian online commercial transactions.

Kaynakça

  • Alkhalil, S. F. A. (2025). Virtual linguistic landscape in Saudi Arabia: A sociosemiotic analysis of three entertainment events. Theory and Practice in Language Studies, 15(2), 527–535. https://doi.org/10.17507/ tpls.1502.23
  • Asadova, N. R. (2023). English and its language policy in different countries. Technium Social Sciences Journal, 51, 303–308. https://doi. org/10.47577/tssj.v49i1.9735
  • Belmihoub, K. (2018). English in a multilingual Algeria. World Englishes, 37(2), 207–227. https://doi.org/10.1111/weng.12294
  • Benrabah, M. (2013). Language conflict in Algeria: From colonialism to post-independence. Multilingual Matters.

Covid-19'un Cezayir Dil Paletinin Genişletilmesi Üzerindeki Etkisinin Ortaya Çıkarılması: E-Ticarette İngilizce Örneği

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 4, 560 - 592, 07.10.2025

Öz

Bu makale, Covid-19 pandemisinden bu yana Cezayir sanal alanında e-ticaretin ve dil seçiminin evrimi etrafında dönmektedir. Temel amaç, pandemi ile e-ticaretin yaygınlaşması arasında yatan bağlantıyı kurmak ve doğrulamak, ardından da İngilizcenin Cezayir ticari sürecindeki konumunu ve Cezayir çevrimiçi markalarını isimlendirme potansiyelini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı, teslimat acentelerinde yapılan görüşmeler ve gözlemler ile Instagram'daki küçük işletme hesaplarına çevrimiçi dalmayı kapsayan bir netnografiyi birleştiren karma bir yöntem yaklaşımını tercih etti. Sonuçlar, pandemi sırasında e-ticaretin katlanarak büyümesine, Instagram'daki bazı küçük işletme sayfalarının İngilizce dilini belirgin bir şekilde kullanmasının eşlik ettiğini göstermektedir. Gerçekten de Covid-19 pandemisi, Cezayir bağlamında benzeri görülmemiş bir dil fenomeninin habercisi oldu ve bu da Cezayir'deki çevrimiçi ticari işlemlerde İngilizce'nin hoş karşılandığını gösteriyor.

Kaynakça

  • Alkhalil, S. F. A. (2025). Virtual linguistic landscape in Saudi Arabia: A sociosemiotic analysis of three entertainment events. Theory and Practice in Language Studies, 15(2), 527–535. https://doi.org/10.17507/ tpls.1502.23
  • Asadova, N. R. (2023). English and its language policy in different countries. Technium Social Sciences Journal, 51, 303–308. https://doi. org/10.47577/tssj.v49i1.9735
  • Belmihoub, K. (2018). English in a multilingual Algeria. World Englishes, 37(2), 207–227. https://doi.org/10.1111/weng.12294
  • Benrabah, M. (2013). Language conflict in Algeria: From colonialism to post-independence. Multilingual Matters.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Kullanım Bilimi, Toplumsal Dilbilim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rahma Araben 0009-0005-5047-249X

Zeynep Başer 0000-0003-4391-4075

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2025
Kabul Tarihi 11 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Araben, R., & Başer, Z. (2025). UNVEILING THE IMPACT OF COVID-19 ON EXPANDING THE ALGERIAN LINGUISTIC PALETTE: THE CASE OF ENGLISH IN E-COMMERCE. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(4), 560-592.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)