Dijital çağda bireyler sosyal medya aracılığıyla her şeye ve herkese kolayca ulaşabilmekte ve yorum yapabilmektedir. Bireyler kendilerini tanıtmayı, fikir alışverişinde bulunmayı ve tartışmalara katılmayı amaçlayarak sosyal medyayı kullanmaktadır. Bir grubun üyesi olmasıyla birlikte bireyler başkalarından fayda görmekte veya başkalarına faydalı olmaktadırlar. Diğer taraftan sosyal medya bireyin her anını paylaşabileceği ve tanımadıkları da dahil olmak üzere herkese yorum yapabileceği sosyolojik bir alan haline gelmiştir. Ayrıca gizlilik sınırının zayıfladığı ve kurallara saygının azaldığı bir alan olarak da görülmektedir. Bu bağlamda grup, grup davranışı ve sosyal medya ile ilgili konular bu makalede incelenmiştir. Grubun tanımı, yararları ve etkileri; sosyal medyanın evrimi, işlevleri, sınıflandırılması ve önemi; sosyal medya ve grup olgusunun sosyal sermaye, sosyal uyum ve sosyal zeka üzerindeki etkileri; sosyal medyada grup davranışını belirleyen faktörler son yıllardaki önemi nedeniyle makale içerisinde incelenmiş olup tüm bireyleri ve toplumları etkilediği sonucuna varılmıştır.
On social media in the digital era, individuals can easily reach out and comment to everyone on everything. Introducing themselves, exchanging opinions and participating in discussions are more likely on social media. They have provided the opportunity to benefit from others or to benefit others as a member of a group. On the other hand, social media have become a sociological field where one or a group can share every moment and make comments to everyone, including those they do not know. It is also seen as an area where the privacy limit is weakened and respect for rules decreases. In this context, group behavior, social media and related topics are discussed in this chapter including the definition, benefits and effects of the group; evolution, functions, classification and the importance of social media; the effects of social media and the group on social capital, social cohesion and social intelligence; and factors determining group behavior on social media.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Yaz |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences