Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Çağı Öğrencilerinin Ders Çalışma Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımına İlişkin Veli Görüşleri

Yıl 2020, Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı, 484 - 512, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.804405

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul çağı öğrencilerinin derslerinde Teknolojik Araç (TA: bilgisayar, telefon, tablet ve televizyon) kullanımına ilişkin veli görüşlerini velilerin; cinsiyeti, yaş aralığı, öğrenim düzeyi, evde kullanılan Teknolojik Araç (TA) sayısı, öğrencilerin; sınıf düzeyleri, TA kullanım süresi, evde internet bağlantısı değişkenlerine göre farklılaşma olma durumunu incelemektir.
Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırması olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Burdur ili Bucak ilçe merkezinde öğrenim gören bütün ilkokul öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile iletişim kurularak olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden rastlantısal kümeleme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verilerini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Burdur ili Bucak ilçesinde sekiz ilkokul ve bir özel ilkokulda öğrenim gören 418 öğrencinin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından uyarlanan “İlkokul Çağı Öğrencilerinin Ders Çalışma Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımına İlişkin Veli Görüşleri” ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma ölçeğinin Cronbach’s alpha güvenirlik katsayısı ,78 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda, velilerin ilkokul öğrencilerinin Teknolojik Araç (TA) ile zaman geçirirken aile rehberliğini önemsedikleri görülmüştür. Velilerin, öğrencilerin sıklıkla TA kullanımlarının beden sağlığı, arkadaşlık ilişkileri, ders başarıları ve sosyal iletişim becerilerini olumsuz etkilediğini düşündükleri saptanmıştır. İlkokul öğrencilerinin ders çalışma süreçlerinde TA kullanmadıkları ve velilerin akıllı telefonlarını oyun ve sosyal medya için kullandıkları saptanmıştır. Veli görüşlerinin; cinsiyet değişkenine göre TA kullanım alanları alt boyutunda erkek veliler lehine farklılık gösterdiği, yaş aralıkları değişkenine göre TA kullanmanın faydaları ve kullanım alanları alt boyutunda 36-45 yaş lehine farklılık gösterdiği, öğrenim düzeyi değişkenine göre aile rehberliği ve TA kullanmanın zararları alt boyutunda üniversite ve lisansüstü lehine farklılık gösterdiği, TA sayısı değişkenine göre öneriler alt boyutunda dört adet olanlar lehine farklılık gösterdiği, öğrencilerin; sınıf düzeyi değişkenine göre TA kullanım becerisi ve öneriler alt boyutunda dördüncü sınıf öğrencileri lehine farklılık gösterdiği, TA kullanım süresi değişkenine göre TA kullanım alanları ve öneriler alt boyutunda üç yıldan fazla kullananlar lehine farklılık gösterdiği, internet bağlantısı değişkenine göre öneriler alt boyutunda var olanlar lehine farklılık gösterdiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2013). Çocuk ve ergenlerde bilgisayar ve internet kullanımının gelişimsel sonuçları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2).

Parents' Opinions about the Use of Technological Tools in the Study Process of Primary School Students

Yıl 2020, Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı, 484 - 512, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.804405

Öz

The aim of this study is to examine the parents 'views on the use of Technological Tools (TA: computer, phone, tablet and television) in primary school students' lessons; gender, age range, education level, number of Technological Tools (TA) used at home, students; to examine the differentiation according to grade levels, duration of TA usage, and home internet connection variables.
The research is a descriptive field study and a survey model has been used. The universe of the research consists of parents of all primary school students studying in Bucak district center of Burdur province. The research data were collected using the random clustering method, one of the probabilistic sampling methods, by contacting the Burdur Provincial Directorate of National Education. The data of the research are composed of the parents of 418 students studying at eight primary schools and one private primary school in Bucak district of Burdur province in the 2017-2018 academic year. The data of the research were collected with the "Parents' Opinions on the Use of Technological Tools in the Study Process of Primary School Students" adapted by the researcher. Cronbach's alpha reliability coefficient of the working scale was calculated as 78. Data analysis was done using SPSS 22 program. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test, Tukey Multiple Comparison Test were used to analyze the data.
As a result of the study, it was observed that parents care about family guidance while spending time with the Technological Tool (TA) of primary school students. It was found that the parents thought that the frequent use of TA of the students negatively affected their physical health, friendship relations, course success and social communication skills. It has been determined that primary school students do not use TA in their study process and parents use their smartphones for games and social media. Parents' opinions; According to the gender variable, there is a difference in favor of male parents in the sub-dimension of TA usage areas, the benefits of using TA according to the age ranges variable and the areas of use differ in favor of 36-45 years of age, family counseling and the harms of using TA sub-dimension according to the educational level variable in favor of university and graduate students. It differs in favor of the four ones in the suggestions sub-dimension according to the number of TA variables. According to the grade level variable, TA usage skills and suggestions sub-dimension differed in favor of fourth-grade students, according to the duration of TA variable, TA usage areas and suggestions sub-dimension differed in favor of those who have used more than three years, according to the internet connection variable, the suggestions sub-dimension differed in favor of those present. has been determined.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2013). Çocuk ve ergenlerde bilgisayar ve internet kullanımının gelişimsel sonuçları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Fidan

Feti Çelik 0000-0002-9883-8922

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2020
Kabul Tarihi 21 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Fidan, İ., & Çelik, F. (2020). İlkokul Çağı Öğrencilerinin Ders Çalışma Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımına İlişkin Veli Görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi484-512. https://doi.org/10.21733/ibad.804405

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386