Kadınla
birlikte anılan özel alan ve özel alana ait kavramlar, kadını özel alanı içinde
sınırlandırmakta ve ataerkil düzenin içinde ikincilleştirmektedir, böylece
düzenin sürekliliği sağlanmaya devam etmektedir. Mekan, film anlatısının unsuru
olmakla birlikte özel alan/kamusal alan karşıtlığında kadın karakterlerin
temsilinin tartışılabileceği alanı yaratmaktadır. Kadın karakterlerin Türk
Sineması’nda mekanlarda nasıl temsil edildiği ve kadın yönetmenlerin bakış
açılarından çekilen filmlerde sunulan farklılıklar temelinde bu karşıtlık üzerine
tekrar düşünülmektedir. 2000’li yıllarda kadın bakış açısıyla çekilen, kadın
karakterlerin anlatının merkezinde olduğu filmlerde, kadınların mekanlardaki
temsili, feminist film kuramları ve feminist film pratiği bağlamında izleyiciye
neler sunmaktadır sorusu, toplumsal düzende varolan yapının sorgulanmasını da
ortaya koymaktadır. Bu minvalde, çalışmanın temelini oluşturan bu sorudan
hareketle, kadın karakterlerin anlatıda mekanlardaki temsili Mieke Bal’ın
mekanlar hakkındaki yorumlarından hareketle tartışılmıştır, böylece feminist
film pratiği açısından, özel alan/kamusal alan karşıtlığı açısından
oluşturulabilecek değişimlerin de tartışılması, hedeflenmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.