Bu araştırma, İstanbul ili Bağcılar
ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı meslek liselerinde çalışan öğretmenlerin
örgütsel bağlılık düzeylerine ilişkin algılarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, mesleki kıdem, çalıştığı okuldaki
kıdem) göre farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemektir. Araştırma
tarama modeline uygun şekilde hazırlanmıştır. 2014-2015
eğitim-öğretim yılı İstanbul ili bağcılar ilçesinde bulunan meslek liselerinde
görev yapan 307 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak örgütsel bağlılık düzeyinin belirlenmesi amacıyla Meyer, Allen ve Smith (1993)’in geliştirdikleri ve Sarıdede (2003)’nin Türkçeye
uyarladığı 18 ifadeden oluşan “Örgütsel
bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir:
meslek lisesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılığa ilişkin algılarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Cinsiyet,
yaş, medeni durum, branş, mesleki kıdem ve çalışılan okuldaki kıdem
değişkenlerine göre meslek lisesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılığa ilişkin
algıları anlamlı farklılık göstermemiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.