Bu çalışmada, ülkemizdeki ses icra sanatının herhangi bir
türünde eğitim alan bireyler tarafından sesin ön planda tutularak mesleki
çalgıya yeterli şekilde ağırlık verilmemesi ve alana yönelik ses metodlarının
oluşturulamaması ses eğitimi uygulamalarında öğretici bağımlılığının ortaya
çıkmasına yol açan eksiklikler olarak ele alınmıştır. Çalgı ve ses ilişkisi
kapsamında Batı ve Türk müziği geleneklerine uygun piyano eşlikli ses
egzersizleri metod eksikliği ise bu durumu yansıtan bir husus olarak
incelenmiştir.
Türkiye’de akademik olarak fakültelerde ses eğitimi sıklıkla
Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği, Opera, nadiren ise Caz bölümlerine
sahiptir. Bu bölümlerde eğitim gören bireylerin mesleki çalgı yetkinliğinin
arttırılması ses sanatı alanında donanımlı bireylerin yetiştirilmesinde, icra
türüne ve diline özgü zengin ses metodlarının oluşturulmasında faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu alanda çalışan
ilgili araştırmacıların teşvik edilmeleri ve desteklenmeleri üzerinde durulması
gereken önemli bir konudur.
Ses Eğitimi Çok Seslendirme Piyano Eşliği Türk Müziği Makamsal Ezgi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.