Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Abstract Painting: Tendencies, Doctrines and Anti-Thesis

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 201 - 221, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.532474

Öz

Kaynakça

  • Referans1Aliçavuşoğlu, E. (Editör). (2001). Sanatı ve Yaşamıyla Andy Warhol. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans2Bonfand, A. (1994 / 2015). Soyut Sanat, (çev. Işık Ergülen), Ankara: Dost Kitabevi
  • Referans3Bozkurt, N. (1995). Sanat ve Estetik Kuramları, İstanbul: Sarmal Yayınevi
  • Referans4Dempsey, A. (2002 / 2007). Modern Çağda Sanat, (çev. Osman Akınhay). İstanbul: Akbank Kültür Sanat Yayınları.
  • Referans5Fineberg, J. (2011 / 2014). 1940’tan Günümüze Sanat (çev. Simber Atay ve Göral Yılmaz). İzmir: Karakalem Yayınları
  • Referans6Gans, J.H. (1974 / 2014). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür (çev. Emine O. İncirlioğlu). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans7Gombrich, E.H. (1972 / 1976). Sanatın Öyküsü. (çev. Bedrettin Cömert). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Referans8Harrison, H. (2000). Imaging Jackson Pollock, New York: Thunder’s Mouth Press
  • Referans9İzzetbegoviç, A. (1980 / 2011). Doğu Batı Arasında İslam (çev. Salih Şaban), İstanbul: Yarın Yayınları
  • Referans10Kandinsky, W. (1911 / 2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, (çev. Gülin Ekinci). İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları
  • Referans11Katzin, J. (2010). Perception, Expectation, and Meaning in Barnett Newman’s Stations of the Cross Series, Connecticut: Wesleyan University
  • Referans12Ragon, M. (1987). Modern Sanat (çev. Vivet Kanetti). İstanbul: Cem Yayınevi
  • Referans13Rosenberg, H. (1960). The Tradition of the New, New York: Da Capo Press
  • Referans14Tomkins, C. (1980).Robert Rauschenberg and the Art World of Our Time, New York: Penguin Books
  • Referans15Tunalı, İ. (1981). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Referans16Turani, A. (1971). Dünya Sanat Tarihi, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları
  • Referans17Yıldırım, M. (2011). İslam Sanatı ve Estetiğinin Temelleri, Konya: Palet Yayınları

Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 201 - 221, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.532474

Öz

1900’lerin başından itibaren
Rusya’dan Almanya’ya, Fransa’dan Birleşik Devletler’e dek neredeyse tüm batı
dünyasının öncü akımı kabul edilen soyut resim, yalnızca yoğun bir muhteva
barındırması nedeniyle değil ama aynı zamanda biçimsel bir yenilik sunduğu için
de en gözde sanat formu olarak değer görmüştür. Dahası, gerek akademik
ortamlarda gerekse avan-garde olarak tabir edilip akademi karşıtlığıyla bilinen
sanat çevrelerinde olsun soyut resim yapmak bir bakıma öncü olmanın şartı haline
gelmiş ve hatta kimi dönemlerde bu akım, tek gerçek sanat olarak kabul
edilmiştir. İlginçtir; evrensel / esas doğa formlarından oluşması ve aynı anda
felsefî bir derinliğe de sahip olması nedeniyle başköşeye oturtulmuş olan bu
sanat akımı, bir süre sonra, üstelik tam da bu nedenlerden dolayı gözden
düşmüştür. 1950’lerden sonra İngiltere ve özellikle de ABD’de kendini gösteren
farklı bazı eğilimler, soyut sanatı aşırı uhrevî, felsefî ve -tabir yerindeyse-
ulvî olduğu gerekçesiyle topa tutmuştur. Düne kadar, nesnel gerçekçiliğin
sanatın ahlakına yakışmayan bir taklitçilik olarak görülüp kınandığı sanat
ortamları, birden bire ortaya çıkan bu soyut / soyutlama karşıtı gurubun
nesnelcilik tutkusuyla şaşkına dönmüştür. 

Kaynakça

  • Referans1Aliçavuşoğlu, E. (Editör). (2001). Sanatı ve Yaşamıyla Andy Warhol. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans2Bonfand, A. (1994 / 2015). Soyut Sanat, (çev. Işık Ergülen), Ankara: Dost Kitabevi
  • Referans3Bozkurt, N. (1995). Sanat ve Estetik Kuramları, İstanbul: Sarmal Yayınevi
  • Referans4Dempsey, A. (2002 / 2007). Modern Çağda Sanat, (çev. Osman Akınhay). İstanbul: Akbank Kültür Sanat Yayınları.
  • Referans5Fineberg, J. (2011 / 2014). 1940’tan Günümüze Sanat (çev. Simber Atay ve Göral Yılmaz). İzmir: Karakalem Yayınları
  • Referans6Gans, J.H. (1974 / 2014). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür (çev. Emine O. İncirlioğlu). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans7Gombrich, E.H. (1972 / 1976). Sanatın Öyküsü. (çev. Bedrettin Cömert). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Referans8Harrison, H. (2000). Imaging Jackson Pollock, New York: Thunder’s Mouth Press
  • Referans9İzzetbegoviç, A. (1980 / 2011). Doğu Batı Arasında İslam (çev. Salih Şaban), İstanbul: Yarın Yayınları
  • Referans10Kandinsky, W. (1911 / 2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, (çev. Gülin Ekinci). İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları
  • Referans11Katzin, J. (2010). Perception, Expectation, and Meaning in Barnett Newman’s Stations of the Cross Series, Connecticut: Wesleyan University
  • Referans12Ragon, M. (1987). Modern Sanat (çev. Vivet Kanetti). İstanbul: Cem Yayınevi
  • Referans13Rosenberg, H. (1960). The Tradition of the New, New York: Da Capo Press
  • Referans14Tomkins, C. (1980).Robert Rauschenberg and the Art World of Our Time, New York: Penguin Books
  • Referans15Tunalı, İ. (1981). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Referans16Turani, A. (1971). Dünya Sanat Tarihi, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları
  • Referans17Yıldırım, M. (2011). İslam Sanatı ve Estetiğinin Temelleri, Konya: Palet Yayınları
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Zafer Kalfa 0000-0002-8234-3394

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kalfa, Z. (2019). Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 201-221. https://doi.org/10.21733/ibad.532474
AMA Kalfa Z. Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia. IBAD. Ağustos 2019;4(2):201-221. doi:10.21733/ibad.532474
Chicago Kalfa, Zafer. “Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler Ve Karşı İddia”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 201-21. https://doi.org/10.21733/ibad.532474.
EndNote Kalfa Z (01 Ağustos 2019) Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 201–221.
IEEE Z. Kalfa, “Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 201–221, 2019, doi: 10.21733/ibad.532474.
ISNAD Kalfa, Zafer. “Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler Ve Karşı İddia”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 201-221. https://doi.org/10.21733/ibad.532474.
JAMA Kalfa Z. Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia. IBAD. 2019;4:201–221.
MLA Kalfa, Zafer. “Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler Ve Karşı İddia”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 201-2, doi:10.21733/ibad.532474.
Vancouver Kalfa Z. Soyut Resim Sanatı: Eğilimler, Öğretiler ve Karşı İddia. IBAD. 2019;4(2):201-2.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter