Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Material Development Study for Teaching Turkish as a Foreign Language: The Use of Suitable Songs

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 305 - 321, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.539617

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAçık, Fatma, Demir, Ahmet. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler, TÜBAR-XXX-/-Güz, 2011.Ataseven, Füsun, “Değişen Sınıf İçi Öğretim Ortamları ve Şarkılarının Yabancı Dil Öğretiminde Araç Olarak Kullanılması”, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1988.Barın, Erol, Güzel, Abdurrahman, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi,Akçağ Yayınları, Ankara, 2013.Chen, Y. C.,Chen, P. C. (2009): TheEffect of English Popular Songs on Learning Motivation and Learning Performance. WHAMPOA - An Interdisciplinary Journal 56, 13-28. Dunlap, J. C. &Lowenthal, P. R. (in press) Hot For Teacher: Using Digital Music To Enhance Students’ Experience İn Online Courses.Techtrends. ToAppear in A 2010 Issue Of Techtrends, 2010.Gökşenli Yener Ebru, “Yabancı Dil Olarak İspanyolca Öğretiminde Müziğin Öğretim Aracı Olarak Kullanımı”, Dergi Park Akademik Dergisi, 2012, Sayı: 6, s. 13-43. Güngör, Yılmaz Zühre, “Yabancı Dil Öğretiminde Şarkıların Kullanımı: Fransız Dili Eğitimi Bölümü Öğrencileriyle Bir Uygulama”, Humanıtas, 2014, Sayı - Number: 4 Güz / Autumn, Tekirdağ.Iudin, L., Nelson, J. Songs in The L2 Syllabus: IntegratingTheStudy Of Russian Language and Culture, Madison, Diss. U Of Wisconsin, 1997.
  • Kömür, Şevki, Saraç, Gürsan, Şeker, Hasan “Teaching English Through Songs. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)”, 2005, Güz, 15, s. 109-120, Muğla Üniversitesi.Köse, Bahar, “Yabancı Dil Öğretiminde Şarkı Kullanımı” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Adana, 2012. Lacorte, M. ve Thurston H Music in the foreign language classroom: Developinglinguisticandculturalproficiency, 2000, Web: www.dickinson.edu/prorg/nectfl/reviewarticles/49-lacorte.pdf adresinden 12.11.2016 tarihinde alınmıştır.Maess, B.,Koelsch, S., Gunter, T. C., &Friederici, A. D. 2001. Musical syntax is processed in the area of Broca: An MEG study. Nature Neuroscience, 4, 540–545.Milli Eğitim Bakanlığı, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme - Öğretme – Değerlendirme, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, 2009.Nişancı, İbrahim, Türkçe Şarkıların Dil Öğretiminde Kullanımı, Konferans Metni, UTEK Albania 2013. Temiz, Ebru, “Çocukların Müziksel Ses Özelliklerine Uygun Şarkı Söyleyebilme Becerilerine İşitme Kaybı Değişkeninin Etkisi”, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi InonuUniversityJournal of Art and Design, 2011, Cilt/Vol.1 Sayı/No.1, s. 67-75Yustiana, E. Teaching English Using SongToİmproveStudent’sPronunciation in PG and TK. UnpublishedResearchPaperforGettingBachelorDegree of Education in English Department, MuhammadiyahUniversityofSurakarta, 2009.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 305 - 321, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.539617

Öz

Bu
çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmak üzere bir materyal
geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu amaçla hazırlanan materyal, temalara uygun
olarak bestelenen beş adet özgün şarkıdan oluşmaktadır. Bu şarkılarda A1 ve A2
dil seviyelerine göre belirlenen çeşitli dil bilgisi konuları, dil becerileri
ve temel söz varlığına (gündelik dilde kullanılan kalıp ifadeler gibi) yer
verilmiştir. Ayrıca her şarkıda belirli bir tema işlenmiştir. Tüm bu temalar
belirlenirken Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (AOÖÇ)’ndeki yeterliklerden yararlanılmıştır. Bestelenen şarkılarda tekrar eden ifadeler öğrencilerin
öğrenmeleri için amaçlanan kelimeler ve kelime kalıplarından oluşmaktadır.
Geliştirilen materyallerde kullanılan cümleler ve kelimeler öğrencilerin
öğrendiklerini pekiştirmesi, konuların daha anlaşılır ve akılda kalıcı olması
için etkinliklerle zenginleştirilerek şarkıların anlaşılma durumu yapılan
uygulamalarla sorgulanmıştır.
Çalışma sonucunda yabancılara Türkçe
öğretimi alanında kullanılabilecek 5 adet özgün materyal ve bunlara yönelik
etkinlikler ortaya konmuştur. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAçık, Fatma, Demir, Ahmet. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler, TÜBAR-XXX-/-Güz, 2011.Ataseven, Füsun, “Değişen Sınıf İçi Öğretim Ortamları ve Şarkılarının Yabancı Dil Öğretiminde Araç Olarak Kullanılması”, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1988.Barın, Erol, Güzel, Abdurrahman, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi,Akçağ Yayınları, Ankara, 2013.Chen, Y. C.,Chen, P. C. (2009): TheEffect of English Popular Songs on Learning Motivation and Learning Performance. WHAMPOA - An Interdisciplinary Journal 56, 13-28. Dunlap, J. C. &Lowenthal, P. R. (in press) Hot For Teacher: Using Digital Music To Enhance Students’ Experience İn Online Courses.Techtrends. ToAppear in A 2010 Issue Of Techtrends, 2010.Gökşenli Yener Ebru, “Yabancı Dil Olarak İspanyolca Öğretiminde Müziğin Öğretim Aracı Olarak Kullanımı”, Dergi Park Akademik Dergisi, 2012, Sayı: 6, s. 13-43. Güngör, Yılmaz Zühre, “Yabancı Dil Öğretiminde Şarkıların Kullanımı: Fransız Dili Eğitimi Bölümü Öğrencileriyle Bir Uygulama”, Humanıtas, 2014, Sayı - Number: 4 Güz / Autumn, Tekirdağ.Iudin, L., Nelson, J. Songs in The L2 Syllabus: IntegratingTheStudy Of Russian Language and Culture, Madison, Diss. U Of Wisconsin, 1997.
  • Kömür, Şevki, Saraç, Gürsan, Şeker, Hasan “Teaching English Through Songs. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)”, 2005, Güz, 15, s. 109-120, Muğla Üniversitesi.Köse, Bahar, “Yabancı Dil Öğretiminde Şarkı Kullanımı” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Adana, 2012. Lacorte, M. ve Thurston H Music in the foreign language classroom: Developinglinguisticandculturalproficiency, 2000, Web: www.dickinson.edu/prorg/nectfl/reviewarticles/49-lacorte.pdf adresinden 12.11.2016 tarihinde alınmıştır.Maess, B.,Koelsch, S., Gunter, T. C., &Friederici, A. D. 2001. Musical syntax is processed in the area of Broca: An MEG study. Nature Neuroscience, 4, 540–545.Milli Eğitim Bakanlığı, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme - Öğretme – Değerlendirme, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, 2009.Nişancı, İbrahim, Türkçe Şarkıların Dil Öğretiminde Kullanımı, Konferans Metni, UTEK Albania 2013. Temiz, Ebru, “Çocukların Müziksel Ses Özelliklerine Uygun Şarkı Söyleyebilme Becerilerine İşitme Kaybı Değişkeninin Etkisi”, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi InonuUniversityJournal of Art and Design, 2011, Cilt/Vol.1 Sayı/No.1, s. 67-75Yustiana, E. Teaching English Using SongToİmproveStudent’sPronunciation in PG and TK. UnpublishedResearchPaperforGettingBachelorDegree of Education in English Department, MuhammadiyahUniversityofSurakarta, 2009.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurdan Gürel 0000-0003-0622-7161

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürel, N. (2019). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 305-321. https://doi.org/10.21733/ibad.539617
AMA Gürel N. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma. IBAD. Ağustos 2019;4(2):305-321. doi:10.21733/ibad.539617
Chicago Gürel, Nurdan. “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 305-21. https://doi.org/10.21733/ibad.539617.
EndNote Gürel N (01 Ağustos 2019) Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 305–321.
IEEE N. Gürel, “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 305–321, 2019, doi: 10.21733/ibad.539617.
ISNAD Gürel, Nurdan. “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 305-321. https://doi.org/10.21733/ibad.539617.
JAMA Gürel N. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma. IBAD. 2019;4:305–321.
MLA Gürel, Nurdan. “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 305-21, doi:10.21733/ibad.539617.
Vancouver Gürel N. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Materyal Çalışması: Temalara Uygun Şarkılar Oluşturma. IBAD. 2019;4(2):305-21.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter