Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Values in the 6th Grade English Textbooks

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 355 - 371, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.551643

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Altunışık, A.; Coşkun, R.; Bayraktaroğlu, S.; Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. 5. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Candan, D, Ergen, G. (2014). 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 134-161. Retrieved from http:// dergipark. gov.tr/ usaksosbil /issue/ 21639/232578
  • Çekin, A. (2012). Değer Açısından İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımları: Bir İçerik Analizi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12 (2), 105-119. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/daad/issue/4489/61850
  • Çengelci, T. , Hancı, B. , Karaduman, H . (2013). Okul Ortamında Değerler Eğitimi Konusunda Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 11 (25), 33-56. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29175/312420
  • Demircan, F.; Akıskalı, G.; Berket, A.; Günay, F. (2018) Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulları için İngilizce 6 Ders Kitabı. 1. Baskı. Ankara: MEB Devlet Kitapları
  • Demircioğlu, İ , Tokdemir, M . (2008). Değerlerin Oluşturulma Sürecinde Tarih Eğitimi: Amaç, İşlev ve İçerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (15), 69-88. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29185/312508
  • Doğan, B. , & Gülüşen, A. (2011). Türkçe Ders Kitaplarındaki (6–8) Metinlerin Değerler Bakımından İncelenmesi . Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-102.
  • Eroğlu, E; Köktan, Y. (2008). Araştırma Metod ve Teknikleri (Ders Notları). 2. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Kaygana, M. , Yapıcı, Ş. , Aytan, T. (2013). Türkçe Ders Kitaplarında Değer Eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), 6 (7), 657-669. Doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1619
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi: Tarihsel Gelişim, 1998 ve 2004 Programlarının Etkililiğinin Araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuş, Z. , Merey, Z. , Karatekin, K . (2013). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 11 (26), 183-214. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29173/312412
  • Lickona, T. (1991). Educating for Character: How our schools can teach respect and responsibity. New York: Bantham Books.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2018. İngilizce Dersi Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812411191321-%C4%B0NG%C4 %B0 L% C4%B0ZCE%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20Klas%C3%B6rmeb%C3%BC.pdf adresinden 09. 04.2019 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2019. Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/ Programlar. Aspx adresinden 20. 03.2019 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Önder, S. (2018). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyada Yansıttıkları Değerler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Özkan, R. (2010). Türk Eğitim Sisteminde Himayeci Değerler: İlköğretim Ders Kitapları Örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1124-1141.
  • Somuncu, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebî Metinlerin Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Şimşek, N. (2013). Hayat Bilgisinde Kişisel Nitelik (Değer) Öğretimi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), 6(1), 1325-1346.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 355 - 371, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.551643

Öz

Ülkemizde bazı dünya ülkelerinde olduğu gibi İngilizce
ikinci dil olarak öğretilmektedir. Şüphesiz dil öğretiminde öğretilen dilin
kültürel unsurları ve değerleri, dil öğretiminin bir parçasıdır. Değerlerin
aktarımı konusu da dil en önemli öğelerden biridir. Ders kitapları öğretimin en
önemli araçlarındandır. Bu bağlamdan hareketle çalışmada;  “2018
yılına ait İngilizce dersi öğretimin programına dayalı olarak yazılan, ortaokul
altıncı sınıflarda MEB tarafından okutulması uygun görülen İngilizce ders
kitabı,  üniteler bazında incelenerek
hangi değerlere yer verildiği”
incelenmiştir. Milli Eğitim bakanlığının tüm
dersler için tavsiye ettiği değerler kullanılarak hazırlanan bir form üzerinde
toplam 10 ünite analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sağlıklı olmaya önem verme,
demokrasi bilincine önem verme, doğa sevgisi gibi değerlere odaklanılırken,
Milli eğitim bakanlığının İngilizce dersi öğretim programında ön gördüğü
değerlerden adil olma, dürüstlük, sabır, vatanseverlik, öz denetim ve
diğergamlığa ilişkin herhangi bir veriye rastlanmamıştır. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Altunışık, A.; Coşkun, R.; Bayraktaroğlu, S.; Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. 5. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Candan, D, Ergen, G. (2014). 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 134-161. Retrieved from http:// dergipark. gov.tr/ usaksosbil /issue/ 21639/232578
  • Çekin, A. (2012). Değer Açısından İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımları: Bir İçerik Analizi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12 (2), 105-119. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/daad/issue/4489/61850
  • Çengelci, T. , Hancı, B. , Karaduman, H . (2013). Okul Ortamında Değerler Eğitimi Konusunda Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 11 (25), 33-56. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29175/312420
  • Demircan, F.; Akıskalı, G.; Berket, A.; Günay, F. (2018) Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulları için İngilizce 6 Ders Kitabı. 1. Baskı. Ankara: MEB Devlet Kitapları
  • Demircioğlu, İ , Tokdemir, M . (2008). Değerlerin Oluşturulma Sürecinde Tarih Eğitimi: Amaç, İşlev ve İçerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (15), 69-88. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29185/312508
  • Doğan, B. , & Gülüşen, A. (2011). Türkçe Ders Kitaplarındaki (6–8) Metinlerin Değerler Bakımından İncelenmesi . Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-102.
  • Eroğlu, E; Köktan, Y. (2008). Araştırma Metod ve Teknikleri (Ders Notları). 2. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Kaygana, M. , Yapıcı, Ş. , Aytan, T. (2013). Türkçe Ders Kitaplarında Değer Eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), 6 (7), 657-669. Doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1619
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi: Tarihsel Gelişim, 1998 ve 2004 Programlarının Etkililiğinin Araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuş, Z. , Merey, Z. , Karatekin, K . (2013). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 11 (26), 183-214. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ded/issue/29173/312412
  • Lickona, T. (1991). Educating for Character: How our schools can teach respect and responsibity. New York: Bantham Books.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2018. İngilizce Dersi Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812411191321-%C4%B0NG%C4 %B0 L% C4%B0ZCE%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20Klas%C3%B6rmeb%C3%BC.pdf adresinden 09. 04.2019 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2019. Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/ Programlar. Aspx adresinden 20. 03.2019 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Önder, S. (2018). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyada Yansıttıkları Değerler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Özkan, R. (2010). Türk Eğitim Sisteminde Himayeci Değerler: İlköğretim Ders Kitapları Örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1124-1141.
  • Somuncu, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebî Metinlerin Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Şimşek, N. (2013). Hayat Bilgisinde Kişisel Nitelik (Değer) Öğretimi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), 6(1), 1325-1346.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Aslan 0000-0002-1004-0538

Sevgi Coşkun Keskin

Selçuk Önder 0000-0002-4976-3178

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, H. İ., Coşkun Keskin, S., & Önder, S. (2019). Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 355-371. https://doi.org/10.21733/ibad.551643
AMA Aslan Hİ, Coşkun Keskin S, Önder S. Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler. IBAD. Ağustos 2019;4(2):355-371. doi:10.21733/ibad.551643
Chicago Aslan, Halil İbrahim, Sevgi Coşkun Keskin, ve Selçuk Önder. “Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 355-71. https://doi.org/10.21733/ibad.551643.
EndNote Aslan Hİ, Coşkun Keskin S, Önder S (01 Ağustos 2019) Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 355–371.
IEEE H. İ. Aslan, S. Coşkun Keskin, ve S. Önder, “Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 355–371, 2019, doi: 10.21733/ibad.551643.
ISNAD Aslan, Halil İbrahim vd. “Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 355-371. https://doi.org/10.21733/ibad.551643.
JAMA Aslan Hİ, Coşkun Keskin S, Önder S. Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler. IBAD. 2019;4:355–371.
MLA Aslan, Halil İbrahim vd. “Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 355-71, doi:10.21733/ibad.551643.
Vancouver Aslan Hİ, Coşkun Keskin S, Önder S. Ortaokul 6. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Yer Verilen Değerler. IBAD. 2019;4(2):355-71.

Cited By











IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter