Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 425 - 434, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.561732

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, M. (2008). Yaşam boyu öğrenme ve kariyer rehberliği ilkelerinin istihdam edilebilirliğe etkileri: Otel işletmeleri üzerine bir uygulama. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Beycioğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin bir değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beycioglu, K. ve Aslan, B. (2010). Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 9(2).
  • Beycioğlu, K. ve Aslan, B. (2012). Öğretmen ve yöneticilerin öğretmen liderliğine ilişkin görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 191-223.
  • Can, N. (2009a). Öğretmen liderliği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2009b). Öğretmenlerin sınıfta ve okulda liderlik davranışları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, (2), 385-399.
  • Can, N. (2010). Öğretmen liderliğinde müdürlerin etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 27, 57-66.
  • Candy, P. C. (2003). Lifelong learning and information literacy. Report for U.S. NationalCommission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy. [Online]: Retrived on 22 January 2014, at URL: http://www.nclis.gov/libinter/infolitconf&meet/papers/candy-fullpaper.pdf
  • Çeken, R. (2011). “Bu Benim Eserim” Öğrenci Projelerinin Okul Türü Bakımından Değerlendirilmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), Aralık, 1-14
  • Demir, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Eskişehir ili örneği).Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Friessen, N. & Anderson, T. (2004) Interaction for life-long learning. British Journal of Educational Technology, 35(6), 679-687.
  • Gelbal, S. ve Kellecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar [Çevrimiçi sürüm]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri [Çevrimiçi sürüm]. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • Hersan, E. (2008). 2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakütük, K. (1990). Yaygın eğitim harcamalarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1): 195-211.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, E. (2007). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Mason J. (2002). Qualitative researching. 2nd. Ed. London: Sage Publications Ltd.
  • MEB (2009). Hayat boyu öğrenme strateji belgesi. [Online]: http://www.hayatboyuogrenme.gov.tr/images/yukleme/hbo_strateji.pdf adresinden 10.01.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Morse, J. M., Barrett, M., Mayan, M., Olson, K. ve Spiers, J. (2002). Verification strategies for establishing reliability and validity in qualitative research, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. London: Sage Publication.
  • Patton, M., Q. (1990). Qualitative evaluation and research. 2nd.Ed. California, USA: Sage Pub. Inc.
  • Rubin, H. ve Rubin, I. (1995). Qualitative ınterviewing: The art of hearing data. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sezer, B. (2011). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Kaynaştırılması: Önem, Engeller ve Ülkemizde Gerçekleştirilen Projeler. 19.10.2014 tarihinde http://dokuman.bilgisayardersi.net/wp-content/uploads/2014/05/M16-Bili%C5%9Fim-Teknolojilerinin-E%C4%9Fitime-Kayna%C5%9Ft%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1-%C3%96nem-Engeller-ve-%C3%9Clkemizde-Ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirilen-Projeler.pdf adresinden alınmıştır.
  • Torun, O. (2003). Yeni Bir Mesleki Oluşum: Okul Kütüphanecileri İstanbul Grubu. Türk Kütüphaneciliği 17(1), 55-68.
  • Turgut, Y. (2009). Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nicel ve nitel. Tanrıöğen, A., (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri. (s. 193-247). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • UNESCO World Report (2005). Towards knowledge societies. [Online]: Retrived on 01 January 2014, at URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843e.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. tıpkı basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Yaygın Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Usta Öğretici ve Kadrolu Öğretmenlerin Öğretmen Liderliğine ilişkin Bakış Açıları

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 425 - 434, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.561732

Öz

Bu çalışmanın amacı,
yaygın eğitim kurumlarında görev yapan kadrolu öğretmen ve usta öğreticilerin
öğretmen liderliğine ilişkin bakış açılarının ortaya konulmasıdır. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen 6 kadrolu
öğretmen ve 6 usta öğretici katılmıştır. Araştırma nitel araştırma
desenlerinden olgu bilim desenindedir. Bu nedenle araştırmada da veri toplamak
amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak görüşme tekniği
kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada
elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli
boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar saptanmış, temalara ilişkin yüzde ve
frekanslar hesaplanmıştır. Verilerin analizinde ayrıca tema analizi yapılarak,
katılımcıların görüşlerine ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Araştırma
sonucunda genel olarak tüm katılımcıların aldıkları öğretmen liderliği
kavramına dair farkındalıkları olduğu, daha önce az da bir bilgilerinin olduğu
ancak bu kavramı daha çok sınıf yönetimi ve bazı idari görevlerin paylaşılması
şeklinde değerlendirdikleri saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, M. (2008). Yaşam boyu öğrenme ve kariyer rehberliği ilkelerinin istihdam edilebilirliğe etkileri: Otel işletmeleri üzerine bir uygulama. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Beycioğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin bir değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beycioglu, K. ve Aslan, B. (2010). Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 9(2).
  • Beycioğlu, K. ve Aslan, B. (2012). Öğretmen ve yöneticilerin öğretmen liderliğine ilişkin görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 191-223.
  • Can, N. (2009a). Öğretmen liderliği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2009b). Öğretmenlerin sınıfta ve okulda liderlik davranışları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, (2), 385-399.
  • Can, N. (2010). Öğretmen liderliğinde müdürlerin etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 27, 57-66.
  • Candy, P. C. (2003). Lifelong learning and information literacy. Report for U.S. NationalCommission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy. [Online]: Retrived on 22 January 2014, at URL: http://www.nclis.gov/libinter/infolitconf&meet/papers/candy-fullpaper.pdf
  • Çeken, R. (2011). “Bu Benim Eserim” Öğrenci Projelerinin Okul Türü Bakımından Değerlendirilmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), Aralık, 1-14
  • Demir, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Eskişehir ili örneği).Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Friessen, N. & Anderson, T. (2004) Interaction for life-long learning. British Journal of Educational Technology, 35(6), 679-687.
  • Gelbal, S. ve Kellecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar [Çevrimiçi sürüm]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri [Çevrimiçi sürüm]. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • Hersan, E. (2008). 2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakütük, K. (1990). Yaygın eğitim harcamalarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1): 195-211.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, E. (2007). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Mason J. (2002). Qualitative researching. 2nd. Ed. London: Sage Publications Ltd.
  • MEB (2009). Hayat boyu öğrenme strateji belgesi. [Online]: http://www.hayatboyuogrenme.gov.tr/images/yukleme/hbo_strateji.pdf adresinden 10.01.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Morse, J. M., Barrett, M., Mayan, M., Olson, K. ve Spiers, J. (2002). Verification strategies for establishing reliability and validity in qualitative research, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. London: Sage Publication.
  • Patton, M., Q. (1990). Qualitative evaluation and research. 2nd.Ed. California, USA: Sage Pub. Inc.
  • Rubin, H. ve Rubin, I. (1995). Qualitative ınterviewing: The art of hearing data. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sezer, B. (2011). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Kaynaştırılması: Önem, Engeller ve Ülkemizde Gerçekleştirilen Projeler. 19.10.2014 tarihinde http://dokuman.bilgisayardersi.net/wp-content/uploads/2014/05/M16-Bili%C5%9Fim-Teknolojilerinin-E%C4%9Fitime-Kayna%C5%9Ft%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1-%C3%96nem-Engeller-ve-%C3%9Clkemizde-Ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirilen-Projeler.pdf adresinden alınmıştır.
  • Torun, O. (2003). Yeni Bir Mesleki Oluşum: Okul Kütüphanecileri İstanbul Grubu. Türk Kütüphaneciliği 17(1), 55-68.
  • Turgut, Y. (2009). Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nicel ve nitel. Tanrıöğen, A., (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri. (s. 193-247). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • UNESCO World Report (2005). Towards knowledge societies. [Online]: Retrived on 01 January 2014, at URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843e.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. tıpkı basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reyhan Şekerci 0000-0002-9348-2621

Süleyman Karataş 0000-0003-0002-2886

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şekerci, R., & Karataş, S. (2019). The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 425-434. https://doi.org/10.21733/ibad.561732
AMA Şekerci R, Karataş S. The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership. IBAD. Ağustos 2019;4(2):425-434. doi:10.21733/ibad.561732
Chicago Şekerci, Reyhan, ve Süleyman Karataş. “The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 425-34. https://doi.org/10.21733/ibad.561732.
EndNote Şekerci R, Karataş S (01 Ağustos 2019) The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 425–434.
IEEE R. Şekerci ve S. Karataş, “The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 425–434, 2019, doi: 10.21733/ibad.561732.
ISNAD Şekerci, Reyhan - Karataş, Süleyman. “The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 425-434. https://doi.org/10.21733/ibad.561732.
JAMA Şekerci R, Karataş S. The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership. IBAD. 2019;4:425–434.
MLA Şekerci, Reyhan ve Süleyman Karataş. “The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 425-34, doi:10.21733/ibad.561732.
Vancouver Şekerci R, Karataş S. The Viewpoints of Master Trainers and Staffed Teachers Working in Informal Education Institutions on Teacher Leadership. IBAD. 2019;4(2):425-34.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter