Milli toplum ve
milli kimlik düşüncesinin etrafında şekillenen Cumhuriyet dönemi eğitim
anlayışı sosyokültürel temellerin üzerinde bilimsel olarak Sosyoloji ve
Pedagojinin ilkeleri ile şekillenmiştir. Cumhuriyet Dönemi, Ziya Gökalp’in milli kimlik ve milli kültür
çatısı altında ulus bilinci ile şekillenmiş bir halk idealini doktrin olarak
biçimlendirmesi milli eğitimin esaslarının da bu doğrultuda tespitini
sağlamıştır. Millet olma bilincinde bir
nesli yetiştirmek için gereken pedagojik yaklaşımın belirleyicisi olarak
sosyolojinin bakış açısını temel alan erken Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı
çeşitli uygulamaları ve bu uygulamaların ilkelerini ve içeriğini izah eden ilk
eserlerin yayımlandığı bir dönemdir. Bu çalışmada Hasan Zeynettin’in,
Ziya Gökalp’in sosyolojik olarak eğitim anlayışından ve kaynaklarından
hareketle Milli Pedagoji ve Türk
İçtimaiyatı adlı eseri dönemin sosyolojik bakış açısını ve pedagoji anlayışını
yansıtış biçimi ile ele alınacaktır.
: Hasan Zeynettin Ziya Gökalp Pedagoji Tarihi Eğitim Sosyolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.