Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları (Onlıne Alışveriş)

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 87 - 129, 10.04.2017

Öz

Teknoloji ve internetin kullanımının hızla yayıldığı günümüzde kişiler ve
kurumlar arasındaki iletişimde büyük oranda sanal medyaya kaymıştır.
Sanal ortamın bilgisayar ekranlarından mobil ekranlara kayması markalara
aynı anda farklı kanallardan -ve ekranlardan- aynı kullanıcıya ulaşma
fırsatı vermiş ve kısıtlamaları azaltmıştır. Aynı şekilde tüketici
alışkanlıkları, markalara kullanımları hakkında çok büyük oranda bilgi ile
donatmıştır. Bu bilgi, kullanıcıların alışveriş deneyimini de kökünden
değiştirmeye başlamıştır. Bu araştırmada; internet üzerinden satış yapan
sitelerde tüketicilerin alışveriş yapma nedenlerinin araştırılması
amaçlanmıştır. Bu araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
sonunda elde edilen sonuçların ortaya konulmasıyla internet müşterisinin
alışveriş davranışlarına etki eden faktörlerin neler olduğu belirlenmesi
amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR [1] Babekoğlu, Y., (2000), Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve Bireysel Tutumları Sorumlu Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisi, Ankara Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara [2] Canpolat Ö., (2001), E-Ticaret Ve Türkiye’deki Gelişmeler (2001), www.nuveforum.net/.../24233d1240257698-01-eticaret_ sanayi_ve_ticaret_ bakanl___-pdf, erişim tarihi: 25.05.2016. [3] Çakmak, A.Ç., (2004), Firmaların Pazara Açılma Sürecinde Markanın Etkinliği ve Örnek Bir Uygulama: Mado Markası, Sütçü İmam Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş. [4] Kırım, M., (2007), İnternet Kullanan Tüketicilerin İnternetle Alışveriş Yapma Durumları ve Buna İlişkin Görüşleri, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. [5] Kienan B., (2002), İşletmeler İçin Çözümler E-Ticaret, (Çev. Kaan Öztürk, Okan Cem Çırakoğlu, Serdar Özkaya), Arkadaş Yayınları, Ankara. [6] Korkmaz N., (2004), İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, Sorularla E-Ticaret, E-İş, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. [7] Köseoğlu, Ö., (2002), Değişim Fenomeni Karşısında Markalaşma Süreci ve Bu Süreçte Halkla İlişkilerin Rolü, Ege Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir. [8] Odabaşı Y., Barış G., (2003), Tüketici Davranışı, MediaCat Yayıncılık, İstanbul. [9] Orhan, İ., (2002), Satın Alınan Ürünlere İlişkin Duyguların Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Bakımından İncelenmesi, Ankara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. [10] TUİK, Genel Nüfus Sayımları, http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1047, erişim tarihi: 22.04.2016. [11] Zorlu, A., (2002), Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo- Kültürel Faktörler, Ankara Hipermarketler Örneği, Hacettepe Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Ersoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2017
Kabul Tarihi 27 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersoy, E. (2017). Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları (Onlıne Alışveriş). İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 87-129.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png