Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 93, 12.04.2016

Öz

Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılık gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir.
Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntem ile çözümlenecektir.
Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas’ın göstergebilimsel çözümlemesine göre “Yeni Dove Men” ve “Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • [1] Bourse Michel, Halime Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, Ayrıntı Yayınları İstanbul, 2012, Birinci Basım. [2] Dökmen, Zehra Y., Toplumsal Cinsiyet, Remzi Kitabevi, Istanbul Aralık 2012, 3. Basım. [3] Entwistle Joanne, Cinsiyet/Toplumsal Cinsiyet, Temel Sosyolojik Dikotomiler, çev. İlkay Şahin, Birleşik Yayınevi, 2012, 1.Baskı [4] Giddens Anthony, Sosyoloji, Toplumbilim, Siyasetbilimi, Ayraç Yayınevi, 2005 Ankara. [5] Gündeş S (2003) Film Olgusu: Kuram ve Uygulayım Yaklaşımları, İnkılap Yayınları, İstanbul. [6] Kaypakoğlu Serdar, Toplumsal Cinsiyet ve İletişim, İstanbu Naos Yayıncılık,2003,1.Baskı. [7] Kaypakoğlu Serdar, Medyada Cinsiyet Stereotipleri, Naos Yayıncılık, İstanbul 2004,2 basım. [8] Salzman Marian, Ira Matathia, Ann O’Reilly, Erkeklerin Geleceği (Metroseksüellikten Überseksüelliğe), çev.Özge Gezerler, MediaCat Yayınları, 2006, İstanbul. [9] Rifat M (1996) Homo Semioticus, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. [10] Rifat M (2008) XX. Yüzyılda Dilbilim Ve Göstergebilim Kuramları: 1. Tarihçe Ve Eleştirel Düşünceler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. [11] Timisi Nilüfer, Medyada Cinsiyetcilik, Başbakanlık Kadın Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü ‘’Kadının Kalkınmaya Katılımı Güçlendirme Ulusal Programı Projesi’’,1997, İstanbul. İNTERNET KAYNAKÇA [12] http://www.halklailiskiler.com/dove-men-yeni-reklamlariylaekranlarda. html, tarih: 20.09.2013. [13] http://www.youtube.com/watch?v=7ydHh3krnAM, tarih: 6.09.2013. [14] http://www.youtube.com/watch?v=VT64sfNWEbw, tarih: 6.09.2013.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müşerref Derince Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2016
Kabul Tarihi 19 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Derince, M. (2016). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme). İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(1), 63-93.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png